حمید روشن روان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در تلاش هستیم که شاخص بهره مندی روستاییان استان از آب سالم در سال آتی به میانگین کشوری که اکنون 77 درصد است برسد.
وی افزود: با بهره برداری از 10 پروژه آبرسانی در سال جاری، شاخص بهره مندی از آب آشامیدنی به 74.19 درصد افزایش یافت و چهار هزار و 460 نفر از روستاییان از آب آشامیدنی سالم بهداشتی برخوردار شدند و یا کمبود آب شرب در روستاهای هدف بهره برداری مرتفع شد.

* ساکنان 55 روستا با تانکر آبرسانی شدند
روشن روان در بخش دیگر سخنان خود به آبرسانی سیار در روستاهای استان اشاره و اظهار کرد: در هشت ماه امسال ساکنان 55 روستای استان به صورت سیار آبرسانی شدند.
وی افزود: این روستاها توسط هفت هزار و 52 سرویس آبرسانی شده و در این مدت 117 هزار و 871 متر معکب آب میان روستاییان توزیع شده است.
وی گفت: بخشی از آب آشامیدنی مورد نیاز در روستاهای استان از طریق مجتمع های آبرسانی تامین می شود.

*14 مجتمع در دولت تدبیر و امید بهره برداری شد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی تصریح کرد: در دولت تدبیر امید، اجرای 28 مجتمع با جمعیت 203 هزار نفر آغاز شد و تاکنون 14 مجتمع به بهره برداری رسیده است.
وی گفت: با بهره برداری از این مجتمع های آبرسانی، 26 هزار نفر از ساکنان روستاها از مزایای آن برخوردار شده اند.
وی یکی از مزیت های اجرای پروژه ها به صورت مجتمع آبرسانی را کاهش هزینه های اجرایی و بهره برداری و نگهداری عنوان کرد و گفت: استفاده از منابع آبی پایدار و مطمئن، مدیریت و نظارت بر بهداشتی بودن آب شرب و مدیریت مصرف مشترکان از دیگر مزایای اجرای پروژه ها بصورت مجتمعی است.

* مجتمع شیرین دره 17 درصد پیشرفت دارد
روشن روان درباره پروژه آبرسانی مجتمع شیرین دره گفت: این مجتمع شامل 67 روستا است که 33 روستای آن در شهرستان بجنورد و 34 روستا نیز در شهرستان مانه و سملقان قرار دارد.
وی افزود: در سال جاری 50 میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای اجرای این پروژه تخصیص داده شده است.
به گفته مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی مجتمع شیررین دره اکنون 17 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و از سال 94 تاکنون در مجموع 2 میلیارد و 86 میلیون ریال اعتبار به این پروژه تخصیص داده شده است.
اکنون از یکهزار و 300 آبادی در خراسان شمالی، 841 آبادی دارای سکنه است، 664 روستا با جمعیت 339 هزار و 742 نفر تحت پوشش خدمات این شرکت قرار گرفته اند.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.