حسن ایزانلو روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طرح جنگلانه با کشت بذر باریجه (قسنی) در منطقه کوه شمشیر تیغ باغچق انجام شد.
وی افزود: این طرح با هماهنگی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بجنورد، اداره کل منابع طبیعی استان و اداره کل محیط زیست استان انجام شد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بجنورد گفت: در این طرح جوامع محلی از روستای باغچق و سازمانهای مردم نهاد و گروهی از کوهنوردان حضور داشتند.
به گفته وی طرح جنگلانه طرح ملی است که از سال ٩٣ هرساله به منظور فرهنگ سازی و بکارگیری مشارکت مردمی با هدف احیا و ترمیم عرصه ها و رویشگاه های طبیعی در مناطق جنگلی و مرتعی انجام می شود.
ایزانلو اظهار کرد: باریجه گیاهی چندساله از خانواده چتریان است که استفاده دارویی بهداشتی و صنعتی دارد و امسال این اداره، کشت باریجه با مشارکت مردمی در سطح 4٠٠ هکتار از عرصه های طبیعی این شهرستان را در برنامه دارد.
وی خاطرنشان کرد: کوه باغچق از رویشگاه های اصلی این گیاه بوده و هرساله در اقتصاد منطقه نقش دارد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بجنورد گفت: از شرایط اکولوژیک مناسب برای این گیاه ارتفاع بالای ١٨٠٠ متر از سطح دریا و تیمار سرما است. در دامنه های شمالی و خاک سبک پراکنش بهتری دارد.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.