علی محمدی جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در مرحله نخست، پنج هزار تن سیمان رایگان برای بازسازی مناطق آسیب دیده از زلزله 23 اردیبهشت ماه امسال به روستاییان استان اختصاص یافت و اکنون نیز پنج هزار تن دیگر سیمان رایگان به این آسیب دیدگان اختصاص یافته است.
وی تصریح کرد: تاکنون 116 هزار پاکت سیمان به استان حمل شده و 111 هزار و 200 پاکت نیز به روستاییان آسیب دیده تحویل شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: برای بازسازی 9 تن و برای تعمیراتی تا سقف 2 تن داده می شود و تمام نیازها در این باره برآورد می شود و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

*زلزله زدگان چادرنشین در منازل مسکونی ساماندهی شدند
محمدی با اشاره به اینکه اکنون تمام آسیب دیدگان از زلزله اردیبهشت ماه امسال در روستاها و شهرهای استان با اسکان در منازل شخصی یا استیجاری ساماندهی شده اند گفت: اکنون دیگر هیچ زلزله زده ای در چادر نیست و تمام 28 خانوار که در چادر به سر می بردند، ساماندهی شده اند.
به گفته وی تا کنون هفت هزار و 300 پرونده برای دریافت تسهیلات بانکی در استان تشکیل شده و از این تعداد پنج هزار و 71 فقره پرونده به بانک ها معرفی شده است که سه هزار و 237 فقره پرونده منجر به عقد قرارداد شده است.
وی گفت: اکنون 2 هزار و 573 واحد در مرحله پی کنی، 2 هزار و 315 واحد در مرحله فوندانسیون، یکهزار و 907 واحد در مرحله اسکلت و یکهزار و 220 واحد در مرحله سقف است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: تا کنون 713 واحد مسکونی در روستاهای استان پایان کار دریافت کرده است و تعمیر 883 واحد نیز به پایان رسیده و در مجموع برای یکهزار و 595 واحد آسیب دیده پایان کار گرفته شده است.
در زلزله 23 اردیبهشت ماه امسال، بیش از 14 هزار و 500 واحد مسکونی در 77 روستا و 3 نقطه شهری استان خسارت دیدند و در این حادثه 2 هزار و 449 واحد در روستاها به علت شدت زلزله نیاز به بازسازی پیدا کردند و در شهرها نیز 2 هزار و 500 واحد احداثی شناسایی شد و در روستاهای استان 2 هزار و 92 واحد مسکونی و در شهرها هفت هزار و 520 واحد مسکونی نیاز به تعمیر پیدا کرده است.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.