به گزارش ایرنا حجت الاسلام نور الله قدرتی روز پنجشنبه در آئین تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری خراسان شمالی اظهار کرد: این استان در زمان رسیدگی و اطاله دادرسی، نقض آرا، جمعیت کیفری، آسیب های اجتماعی و نارضایتی‌های مردمی کاهش داشته است.
وی افزود: هم اکنون از نظر کاهش جمعیت کیفری در سطح کشور وضعیت خوبی داریم، تلاش در راستای رفع آسیب های اجتماعی و اولویت ها کاهش جمعیت کیفری را به دنبال داشت.
قدرتی با بیان اینکه برنامه‌ریزی دقیق به آمار و اطلاعات مستند و دقیق نیاز دارد افزود: گنجینه ها در خصوص آمار و اطلاعات در دادگستری انباشته شده بود که به اطلاع مسئولان مربوط رساندیم.
وی با بیان اینکه دستگاه قضایی به‌عنوان یک قوه مستقل است گفت: دستگاه قضایی از اقتدار و جایگاه برخوردار است، استقلال دارد با بخش ها تعامل می کند اما حرکت انقلابی دارد.
وی اظهار کرد: کار در این دستگاه بر مدار قانون است، شجاعانه، قاطعانه،منصفانه و بدون سیاست‌بازی عمل کردن مصداق انقلابی عمل کردن است.
قدرتی وظیفه دستگاه قضایی را در عمل به احقاق حق و تحقق عدالت دانست و افزود: در راستا یپیشگیری نیز اقدامات زیادی این قوه انجام می دهد.
در این آیین از خدمات حجت الاسلام نورالله قدرتی قدردانی و حجت الاسلام اسدالله جعفری به عنوان رییس جدید دادگستری خراسان شمالی معرفی شد.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.