هادی رجائی نیا پنجشنبه در جمع اهالی روستای خرق اظهار داشت:از اعتبارات 20 میلیارد ریالی بحران برای شهرستان تاکنون 6 میلیارد ریال اختصاص یافته که بعد از برآورد اعتبار طرح ساخت دیوار ساحلی خرق، به استان اعلام و مبادله موافقت نامه نیز انجام شده است.
وی با اشاره به تکمیل محور خرق بیان داشت: آسفالت نشدن این محور بعد از گذشت چند سال از اجرای آن مایه شرمندگی ما مسئولان در مقابل مردم بود.
وی افزود: از کیفیت کار راضی نیستیم و متولی این طرح باید برای بهبود آن تلاش کند.
فرماندار فاروج به ضرورت اجرای طرح پل روستای 'آرمود آغاجی' که مسیر ارتباطی این روستا با خرق و خرق با سایر روستاهای دهستان سنگر است تاکید کرد و بیان داشت: امسال برای این طرح هم اعتبار پیش بینی شده اما با توجه به قرار داشتن در فصل سرما، ظرف یک هفته آینده اقدامات موقتی انجام می شود تا زمان بهبود شرایط جوی، عملیات اجرایی طرح آغاز شود.
رجائی نیا با اشاره به مطالبه مردم برای استقرار پزشک در مرکز بهداشت دهستان سنگر بیان داشت: از سوی مسئولان شبکه بهداشت شهرستان قول مساعد برای استقرار هفته ای 2 روز پزشک در این مرکز داده شده که در صورت انجام نشدن پایان کار پزشک داده می شود.
فرماندار فاروج داشتن سرمایه اجتماعی را یکی از ویژگی های روستای خرق عنوان کرد و افزود: در شهرستان 2 روستا از جمله خرق با توجه به تعداد زیاد واحد چوب بری برای ایجاد ناحیه صنعتی معرفی شده است و از سویی آمادگی پرداخت تسهیلات ارزان قیمت برای توسعه این واحدها را داریم.
وی گفت: زمین برای ایجاد ناحیه صنعتی از سوی اهالی معرفی شوداعتبار ایجاد زیر ساخت تامین آب و برق را می توانیم از اعتبارات سال آینده پیش بینی کنیم.
رجائی نیا با اشاره به هزینه کرد حدود یک میلیارد ریالی دهیاری از ابتدای سال تاکنون در روستا و تصویب و اجرای طرح توانمند سازی دهیاری با 2میلیارد ریال تسهیلات؛ از تامین خودروی آتش نشانی برای این روستا خبر داد که پس انجام مراحل اداری نیروی آتش نشان این خودرو تحویل دهیاری داده می شود.
وی یادآورشد: با اعتبار اختصاص یافته به کتابخانه خرق ، افتتاح این فضای فرهنگی روستا هم به زودی انجام می شود
تقی زاده، رئیس شورای روستای خرق در این نشست اصلی ترین در خواست های مردمی را خدمات رسانی به شهرک جدید مسکونی ، بهره برداری از کتابخانه ، آسفالت معابر ، کمبود زمین مسکونی و ضرورت طرح توسعه روستا ، دیوار ساحلی ، راه خرق به بام ، مجموعه بهداشتی جدید روستا ، توسعه سالن ورزشی و... عنوان کرد.
محور خرق به اسفراین راه فرعی شهری است که اجرای آن در 3 مرحله تعریف شده بود، در مرحله اول آسفالت محور باش محله به سمت آرمود آغاجی به طول 7 کیلومتر، مرحله دوم آرمود آغاجی به خرق به طول 7 کیلومتر که این دو مرحله اجرا شده است و مرحله سوم از روستای خرق تا بام اسفراین به طول 11 کیلومتر که هنوز عملیاتی نشده است.
روستای خرق در 60 کیلومتری شهر فاروج واقع شده است
7187/ 6042 خبرنگار: مرضیه مهربان** انتشار: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.