به گزارش ایرنا، علی اصغر بدیعی مقدم روز سه شنبه در نشست خبری اظهار کرد: سالانه باید معادل 6 درصد از اعتبار ساخت راه ها به نگهداری راه ها اختصاص پیدا کند اما این رقم در عمل محقق نمی شود و کمتر از ارقام مورد نیاز به نگهداری راه ها اختصاص می یابد.

* قلع و قمع تاسیسات حریم راه در 43 نقطه
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی صیانت از راه ها و حفاظت از حریم جاده ها را از رسالت های این اداره کل عنوان کرد و گفت: امسال ساخت و ساز غیرمجاز و تجاوز به حریم راه در حدود 150 نقطه از جاده های استان شناسایی شد که اخطارهای لازم در این باره داده شده است.
بدیعی مقدم افزود: این تاسیسات در 43 نقطه از محورهای استان تخریب و قلع و قمع شد.
وی خاطرنشان کرد: قلع و قمع تعرض به حریم جاده و برخورد قانونی با آن به منظور صیانت از حریم راه های استان و تامین و ارتقای ایمنی تردد کاربران راه انجام می شود.

* افزایش تلفات جاده ای در استان
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود در باره افزایش سوانح ترافیکی در محورهای استان گفت: امسال کاهش 10 درصدی تلفات جاده ای در مقایسه با سال گذشته، در سطح کشور هدفگذاری شده است که تا کنون 1.2 درصد از این رقم محقق شده است.
وی افزود: در سطح کشور میزان تلفات در مقایسه با سال گذشته 1.2 درصد کاهش داشته است اما در این استان بر اساس اعلام پلیس راه، شمار تلفات رانندگی در سوانح جاده ای در مقایسه با مدت مشابه پارسال 14 درصد افزایش داشته است.

*30 درصد از تلفات رانندگی خراسان شمالی مربوط به راکبان موتورسیکلت است
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی با اشاره به اینکه راکبان موتور سیکلت سهم بالایی در شمار تلفات حادثه های ترافیکی دارند گفت: 30 درصد از تلفات سوانح جاده ای مربوط به راکبان موتور سیکلت ها است.
وی افزود: از این رو باید تلاش شود تا فرهنگ رانندگی در جامعه نهادینه شود.

* توزیع کلاه ایمنی یک اقدام فرهنگی
بدیعی مقدم گفت: در این باره و برای کاهش میزان صدمات وارد شده به موتور سواران در حادثه های احتمالی، توزیع کلاه ایمنی رایگان میان موتورسیکلت سواران روستاها در دستور کار این اداره کل قرار دارد.
وی تصریح کرد: فردا نیز در همایشی در روستای یکه سعود شهرستان مرزی راز و جرگلان، کلاه ایمنی رایگان میان 90 نفر از موتورسیکلت سواران توزیع می شود.
وی تاکید کرد: توزیع کلاه ایمنی رایگان یک اقدام فرهنگی است تا راکبان موتورسیکلت نسبت به استفاده از کلاه حساس شوند.
وی خاطرنشان کرد: ضربه به سر علت مرگ بخش بسیار زیادی از موتورسیکلت سواران حادثه دیده است از این رو تلاش داریم تا راکبان موتور سیکلت به استفاده از کلاه ایمنی ملزم شوند، علاوه بر آن تلاش داریم تا با توزیع جلیقه های شبرنگ سوانح راکبان موتور سیکلت کاهش یابد.

* 22 اکیپ راهداری در طرح زمستانه خدمات می دهند
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی به طرح زمستانه امسال اشاره و اظهار کرد: 22 اکیپ راهداری در طرح زمستانه امسال در سطح جاده های استان به مسافران خدمات رسانی می کنند.
بدیعی مقدم گفت: این اکیپ ها در طرح زمستانه در 19 راهدارخانه استان مستقر می شوند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی تصریح کرد: 21 گردنه در محورهای خراسان شمالی به طول 681 کیلومتر تحت پوشش خدمات راهداران است.
طول راه های خراسان شمالی بدون احتساب راه های روستایی، یکهزار و 343 کیلومتر است که 1,54 درصد از راه های کشور را به خود اختصاص داده و از این لحاظ در رتبه 25 کشور قرار دارد.
اکنون 166 کیلومتر بزرگراه، 432 کیلومتر راه اصلی و 745 کیلومتر راه فرعی در این استان وجود دارد.
طول راه های روستایی استان هم 4 هزار و 654 کیلومتر است که 3,6 درصد از راه های روستایی کشور را دارد و در رتبه 13 قرار دارد.
طول راه های شریانی استان 637 کیلومتر است که 1,8 از راه های شریانی کشور را دارد و در رتبه 23 قرار دارد.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.