به گزارش ایرنا، سردار علیرضا مظاهری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این تعداد متوفی در 172 فقره تصادف منجر به فوت معابر درون و محورهای برون شهری استان جان خود را از دست داده اند.
وی افزود: شمار جان باختگان در سوانح رانندگی محورهای استان طی هشت ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 19 درصد افزایش داشته است.
وی با اشاره به ثبت چهار هزار و 174 فقره تصادف در محورهای برون و درون شهری استان طی این مدت گفت: این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال 15درصد رشد دارد.

* 171 قربانی در سوانح جاده ای
سردار مظاهری تصریح کرد: در هشت ماه امسال 171 نفر در 136 فقره سانحه رانندگی در جاده های استان جان خود را از دست داده اند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال 14 درصد افزایش داشته است.
وی گفت: در این مدت شمار تصادفات جاده ای نیز با 20 درصد افزایش به 2 هزار و 128 فقره رسیده است.

* افزایش 50 درصدی قربانیان تصادفات معابر شهری
فرمانده انتظامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در همین مدت وقوع 36 فقره تصادف منجر به فوت در معابر شهری استان منجر به قربانی شدن 37 نفر شده است.
وی گفت: متاسفانه شمار تصادف های منجر به فوت در معابر شهری در هشت ماه امسال به مدت مشابه پارسال 50 درصد و شمار متوفیان در این سانحه ها 48 درصد افزایش یافته است.
وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به سهم بالای راکبان موتورسیکلت در میان قربانیان حوادث رانندگی گفت: یکی از مهم ترین اقدامات برای کاهش سوانح رانندگی، فرهنگ سازی و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی است اما متاسفانه بعضا رانندگان نسبت به رعایت قوانین بی توجه هستند.
وی افزود: با وجود ارائه آموزش های لازم به مردم، هنوز آنگونه که باید رعایت قوانین و اعمال شدن آموزش های ارائه شده، توسط مردم به درستی اجرایی نمی شود.
فرمانده انتظامی خراسان شمالی تصریح کرد: در سه سال گذشته شاهد کاهش آمار فوتی های سوانح رانندگی در استان بودیم اما متاسفانه امسال با وجود تلاش های انجام شده، شاهد افزایش آمار قربانیان این حادثه ها هستیم.
طول جاده های خراسان شمالی بدون احتساب راه های روستایی، یکهزار و 343 کیلومتر است که 1,54 درصد از راه های کشور را به خود اختصاص داده و از این لحاظ در رتبه 25 کشور قرار دارد.
اکنون 166 کیلومتر بزرگراه، 432 کیلومتر راه اصلی و 745 کیلومتر راه فرعی در این استان وجود دارد.
طول راه های روستایی استان هم چهار هزار و 654 کیلومتر است که 3,6 درصد از راه های روستایی کشور را دارد و در رتبه 13 قرار دارد.
طول راه های شریانی استان 637 کیلومتر است که 1,8 از راه های شریانی کشور را دارد و در رتبه 23 قرار دارد.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.