به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی، عملیات عکسبرداری هوائی مناطق وسیعی از استان براساس قرارداد فی مابین سازمان نقشه برداری کشور با سازمان امور اراضی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، با هدف تهیه نقشه کاداستر اراضی و نقشه پایه شهرهای استان آغاز شد.
این عکسبرداری به مساحت تقریبی سه هزار کیلومترمربع، اراضی کشاورزی استان را شامل می شود، همزمان با این عملیات، عکسبرداری هوائی از شهرهای فاروج، شیروان، تیتکانلو، حصارگرمخان، پیش قلعه، آشخانه و قاضی و سایر شهرها و روستاهای منطقه تحت پوشش نیز انجام می گیرد.
این پرواز از ارتفاع حدود 2800 متری سطح آبهای آزاد و با دوربین Ultracam XP که روی هواپیمایDornier نصب می‌باشد، انجام می شود و هر عکس منطقه ای حدود 86 هکتار روی سطح را زمین پوشش می‌دهد.
لازم به ذکر است نقشه و محصولات تولید شده از این تصاویر به عنوان اطلاعات مکانی پایه برای سامانه اطلاعات مکانی GIS شهری و استانی است.
کاداستر به نظامی اطلاق می شود که هدف از آن تعیین محدوده های مالکیتی به همراه اطلاعات حقوقی مرتبط به هر ملک است.
کاداستر سیستمی است که در آن اطلاعات فنی واطلاعات حقوقی ضمن تلفیق با یکدیگر ،نگهداری ومدیریت میگردد تا در جهت تعیین موقعیت جغرافیایی وهندسی املاک(تثبیت املاک) وعملیات ثبتی نظیر تحدید حدود ، تفکیک ، تجمیع- افراز و... و رفع اختلافات ملکی در دعوی حقوقی مورد استفاده قرار گیرد.
استان 28 هزار کیلومترمربعی خراسان شمالی با جمعیت 863 هزار نفر در شمال شرق کشور واقع است.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.