به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری: مهرداد ابراهیمی در کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان اظهار داشت: در این اطلس موضوع‌های گسترده‌ای شامل جمعیت، اقتصاد، آموزش، بهداشت و درمان، بحث‌های زیرساختی، آسیب‌های اجتماعی، موضوعات مربوط به زنان مانند اشتغال، سواد و سایر موارد گنجانده شده است.
وی افزود: برای تهیه این اطلس امیدواریم با کمک دادگستری و اساتید دانشگاه ها بتوانیم تا 6 ماه آینده این طرح را به اتمام برسانیم و این در حالی است که برای تهیه این اطلس در 8 استان دیگر اعتباری بالغ بر 200 تا 350 میلیون تومان پیش بینی شده اما، برای این استان اعتبار 300 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.
ابراهیمی تصریح کرد: بزودی برای تهیه این اطلس فراخوان گذاشته شده تا تیم های قوی برای انجام این کار اعلام آمادگی کنند.
وی خاطرنشان کرد: این اطلس این امکان را به ما می‌دهد که ارتباطی را که دستگاه‌های مختلف با آن برقرار می‌کنند، به‌صورت دوره‌ای گزارشی را برای ما ارسال کنند و از سوی ما مورد بحث و بررسی قرار بگیرد.

** پیش بینی اعتبار700 میلیون تومانی برای تئاتررضوی
وی در بخش دیگر سخنان خود به موضوع برگزاری جشنواره ملی تئاتر رضوی به میزبانی خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: با توجه به استقبال خوب مردم استان از برگزاری این جشنواره،افزایش هنرجویان تئاتر و کسب رتبه های برتر در تئاتر رضوی موجب شده به رغم تقاضاهای سایر استانها میزبانی این جشنواره با خراسان شمالی باشد.
ابراهیمی با بیان این که بودجه پیش بینی شده برای برگزاری این جشنواره 700 میلیون تومان است؛ گفت: این رقم پس از تصویب در شورای برنامه ریزی و توسعه استان تخصیص می یابد که 40 درصد آن از محل اعتبارات کارگروه تخصصی امور اجتماعی تامین خواهد شد.

** سوادرسانه ای اصل اساسی در جایگزینی دولت ها
وی با اشاره به موضوع سواد رسانه ای نیز اظهار کرد: هر کسی در رسانه از سواد و آگاهی بیشتری برخوردار باشد٬ آن رسانه وضعیت بهتری دارد.
جنگ رسانه‌ای این روزها در صفحات روزنامه‌ها و فضای مجازی نقش بسته و جنگی بدون خونریزی است که می‌تواند دولت‌ها را تغییر دهد و این قدرت رسانه است.
ابراهیمی گفت: هدف از جنگ رسانه‌ای تاثیرگذاری بر عقاید مردم است و در رسانه‌های استانی هم باید به این نکته توجه داشت که مجموعه افکار استانی، وضعیت ملی را تصویر کرده و می‌سازد و از سوی دیگر رسانه‌ها بر ذائقه مردم هم تاثیر می‌گذارند و تاثیر به‌بسزایی در فرهنگ و عقاید مردم دارند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی در بخش پایانی سخنان خود و در دفاع از طرح دانش نامه فرهنگ و تمدن استان نیز اظهار داشت: انجام این طرح ضمن اینکه کاری ماندگار برای این استان خواهد بود قابلیت به روز رسانی هم دارد و می توانیم هرگونه تغییر در آمار را نیز به سرعت اعمال کنیم بنابراین به سرانجام رساندن این کار تخصصی در مدت 4 سال کاری بسیار ارزشمند است.
ابراهیمی خاطرنشان کرد:با توجه به اینکه طرح فوق در 11 استان دیگر اجرایی شده می توانید با برگزاری نشست هایی با این استانها موارد آزمون و خطا را مشخص کرده و مورد بررسی قرار دهید تا بهترین اقدامات بر روی این طرح پیاده سازی شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی اظهار داشت:یکی از رسالت های اصلی ما معرفی و شناساندن خراسان شمالی در سطح کشور است لذا با تهیه این طرح می توانیم در این امر موفق باشیم.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.