علی محمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: به دلایل تاخیر در ابلاغ اعتبارات و زیر چادر ماندن برخی از زلزله زدگان، اکنون این خانوارها ساماندهی شدند و اکنون خسارت دیدگان در چادر سکونت ندارند.
وی افزود: تعداد بسیار کمی از خسارت دیدگان که از زلزله در چادر به سر می بردند با تامین منازل استیجاری توسط بنیاد مسکن و کمک انجمن خیران مسکن ساز سامان یافتند.
وی خاطرنشان کرد: اعتبار مورد نیاز و کمک های خاص برای تامین منزل استیجاری موقت برای چند خانواری که به هرنحوی در زیر چادرها بودند با همراهی انجمن خیران مسکن ساز و حساب 100 امام (ره) تامین شده است و این خانواده ها به مدت چهار ماه در این منازل ساکن می شوند.
محمدی خاطر نشان کرد: اینک پس از بررسی کامل در شهر و روستا خانوار زلزله زده ای در زیر چادرها نیست.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی افزود: لیست افراد و روستاها و نوع ساماندهی نزد بنیاد مسکن موجود می باشد که به دلیل حفظ کرامت افراد محفوظ است و امید داریم تکمیل واحدهای در حال بازسازی با مشارکت مردم، دستگاه های مرتبط و بانک ها تسریع یابد‌.
در زلزله 23 اردیبهشت ماه امسال، بیش از 14 هزار و 500 واحد مسکونی در 77 روستا و 3 نقطه شهری استان خسارت دیدند و در این حادثه 2 هزار و 449 واحد در روستاها به علت شدت زلزله نیاز به بازسازی پیدا کردند و در شهرها نیز 2 هزار و 500 واحد احداثی شناسایی شد.
در روستاهای استان 2 هزار و 92 واحد مسکونی و در شهرها هفت هزار و 520واحد مسکونی نیاز به تعمیر پیدا کرده است.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.