به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی این مدیریت اسماعیل محمودآبادی اظهار کرد: روستاهای کهنه کن، حصار گرمخان، قارلق، عبدل آباد و قشلاق به ترتیب دارای بیشترین سطح زیرکشت چغندر در این شهرستان هستند.
وی نظارت بر عملیات تهیه بستر کاشت و سایر عملیات های نظارتی مراحل داشت و برداشت، انجام توصیه های فنی لازم توسط کارشناسان در خصوص رعایت اصول بهینه تغذیه کودی و مبارزه بموقع با علف های هرز و آفات و بیماری های مزارع به منظور افزایش کمی و کیفی راندمان تولید را از جمله اقدامات انجام شده در جهت حمایت از چغندرکاران شهرستان عنوان کرد.
شهرستان300 هزار نفری بجنورد بیش از 50 هزار هکتار اراضی سطح زیر کشت دارد که 17 هزار خانوار آن بهره بردار بخش کشاورزی هستند.
کارخانه قند شیروان یکی از قدیمی ترین واحدهای تبدیلی در خطه شمال شرق کشور است که ظرفیت اسمی تبدیل این واحد مصرف چهار هزار تن چغندر قند در شبانه روز است.
این کارخانه در 15 کیلومتری جاده شیروان بجنورد قرار دارد.
به گفته محمد جواد تشکری معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی امسال 2 هزار و 650 هکتار از کشتزارهای این استان زیر کشت چغندر قند بهاره رفته بود.
پیش بینی می شود از این میزان سطح 90 هزار تن محصول برداشت.
خراسان شمالی با ‎ 344هزار هکتار عرصه کشاورزی ‎ 307هزار هکتار زراعت با ‎ 32گونه زراعی و ‎ 38هزار هکتار باغ با ‎ 28گونه باغی دارد.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.