به گزارش ایرنا حجت الاسلام سیدحامد علم الهدی روز شنبه در همایش پیشگامان وحدت در استان خراسان شمالی در بجنورد اظهار کرد: تشکیل امت واحده مسئولیت یک ارگان نیست بلکه همه ارگان ها، نهادها، آحاد مردم، علمای شیعه و سنی، همه اندیشمندان و همه دلسوزانی که فکر تقریب را قبول دارند این مسئولیت را بر عهده دارند.
وی با بیان اینکه نقطه ضربات دشمن در دو جهت قومیت و مذهب است اظهار کرد: ایران جهان کوچک است، اقوام و مذاهب مختلف دارد دشمن سعی می کند از این دو ناحیه ضربه وارد کند.
معاون امور ایران در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه مشترکات زیادی بین اقوام و مذاهب وجود دارد افزود: باید تلاش کنیم از هر گونه تفرقه جلوگیری شود.
وی اظهار کرد: حتی در بین یک مذهب اختلاف فقهی وجود دارد نباید این اختلافات جزیی باعث تفرقه و جدایی از همدیگر شود چرا که خواسته دشمن است.
حجت الاسلام علم الهدی با بیان اینکه ایران هم اکنون در مقطع حساس و بحرانی قرار دارد گفت: نه تنها ایران بلکه هم اکنون منطقه و حتی دنیا نیز بحرانی است، فتنه ها یکی پس از دیگری در راس کشور و همچنین منطقه ایجاد می شود و هم اکنون با آن مواجه هستیم.
وی افزود: در دوره پسا داعش همان طور که این فتنه از منطقه رفت، فتنه های دیگری پس از آن ایجاد شدند.
وی گفت: فتنه داعش نه تنها منطقه را تحت تاثیر گذاشت بلکه دنیا از آن بی تاثیر نبود، این ضربه حتی به کشورهای اروپایی نیز رسید و دنیای غرب نیز با این پدیده رو به رو بود.
علم الهدی افزود: این پدیده را به عنوان اسلام و دین به دنیا معرفی کردند، چهره‌ای نازیبا و خشن از اسلام به دنیا معرفی شد، حرکات و تصاویر بسیار زشت از آدم کش ها در رسانه ها و فضای مجازی به تصویر کشیده شد، این نقشه‌ دنیای غرب بود تا اسلام زیر سوال برود تا جوانان از اسلام بترسند و تمایلی به این دین و حتی سایر ادیان الهی نداشته باشند.
وی با بیان اینکه هنوز طعم شیرینی نابودی داعش را نچشیده ایم مسئله اقلیم کردستان را مطرح کردند گفت: هنوز آتش این نخوابیده است چالش دیگری در منطقه ایجاد کرد، نخست وزیر لبنان را در یک کشور دیگر به گروگان گرفتند تا لبنان و حزب الله به چالش بیفتاد.

* دشمن فتنه ها را پشت سر هم آماده کرده است
علم الهدی با بیان اینکه دشمن فتنه ها را پشت سر هم آماده کرده است گفت: هنوز از یک فتنه خارج نشدیم فتنه ای دیگر راه می اندازند.
همایش پیشگامان وحدت با حضور علمای شیعه و سنی استان خراسان شمالی در تالار لاله سپاه برگزار شد.
10 درصد از جمعیت 864 هزار نفری خراسان شمالی اهل سنت هستند که در شهرستان های بجنورد، مانه و سملقان و راز و جرگلان سکونت دارند.
3007/ 6042 خبرنگار: ربابه صانعی. ** انتشار دهنده: سید حسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.