به گزارش ایرنا، محمود دلپسند روز پنجشنبه در جشنواره تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری خراسان شمالی اظهار کرد: پژوهش در زمینه اقتصاد، تولید و اشتغال و ارتقای بهره وری از جمله نیازهای استان است.
دلپسند با اشاره به مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتگران در استان گفت: پژوهش برای حل مشکل بازار تولیدکنندگان و نیز ارتقای بهره وری یکی از نیازها و اولویت های پژوهشی استان است.
وی تصریح کرد: باید تلاش کنیم پژوهشگران ما با صنعت، فضای کسب و کار و اشتغال ارتباط بیشتری برقرار کنند و دستاوردهای پژوهشی به فناوری بدل شود.
وی افزود: باید فناوری ها به محصول و محصول به ثروت تبدیل شود البته در این باره دولت نیز اعتباراتی را در اختیار پژوهشگران قرار می دهد و از آنان حمایت می کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اقدامات پژوهشی دستگاه های اجرایی استان سال گذشته هشت میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار داشت که این رقم امسال 10 میلیارد ریال برآورد شده است.
وی گفت: در صورت امکان تصویب در کارگروه پژوهشی استان، می توان رمقی از اعتبارات عمرانی را نیز به اقدامات پژوهشی اختصاص داد.
دلپسند بااشاره به هفته پژوهش و برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان، هدف از این برگزاری این نمایشگاه را ترویج فرهنگ تحقیق و پژوهش عنوان کرد و افزود: طرح و ایده های پژوهشگران می تواند بخشی از مشکلات جامعه را برطرف کند و در نهایت سبب رفاه و آسایش در جامعه و توسعه اقتصادی شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان شمالی با تاکید بر تحقیق و پژوهش متکی بر نیاز جامعه گفت: رویکرد ما توجه به همه پژوهش ها درهمه سطح ها است و باید پژوهش ها به گونه ای حمایت شوند که اثرات آن در جامعه ملموس باشد.
7185/ 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشار: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.