به گزارش ایرنا ایرج معصومی روز چهارشنبه در آئین تجلیل از صادرکنندگان برگزیده خراسان شمالی با بیان اینکه صادرات کالا از کشور تاکنون 46 درصد تحقق یافته است افزود: باید برای تحقق کامل بخش صادرات تلاش مضاعف داشته باشیم.
وی هم چنین با بیان اینکه تا هدف فاصله زیادی داریم اظهار کرد: در راستای حمایت از تولید کننده، رونق کسب و کار، رشد اقتصادی باید در زمینه صادرات کالا تلاش کنیم.
معصومی در بخش دیگری از سخنانش بر تحول سازمانی در زمینه های مختلف نیز تاکید کرد و گفت: موفقیت در صادرات نیازمند عزم ملی تمامی آحاد ملت و تغییر رویکردها برای ورود و مشارکت جدی، حرکت و مدیریت جهادی همه وزارتخانه ها است.
وی بر تغییر رویکرد ها، ایجاد ساز و کار های خاص و تحول در حوزه های در این راستا تاکید کرد و افزود: در حوزه افزایش صادرات باید روند ها تغییر یابند و در این زمینه نیازمند مشارکت، هماهنگی و وحدت رویه ای نیز هستیم.
مدیرکل دفتر نوسازی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: هم اکنون از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی 23 هزار میلیارد ریال در بانک های عامل سپرده موجود است، بر این اساس قرار است با همین میزان سرمایه به صورت سرجمع 46 هزار میلیارد ریال با نرخ بهره 14 درصد در اختیار صادرکنندگان قرار گیرد.
معصومی گفت: مبلغ 200 میلیارد ریالی از محل بودجه کشور برای توسعه صادرات غیرنفتی در نظر گرفته شده بود که این اعتبار در اختیار سازمان قرار نگرفت.
این آئین با حضور مسئولان، تولید کننده ها و تجار در سالن اجتماعات اصناف خراسان شمالی برگزار و در پایان به 11 تجار نمونه لوح تقدیر و جوایزی اهدا شد.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.