یحیی نیکدل روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: هم اکنون تغییر قیمت نان در نانوایی های این استان را نداریم و فروش نان به قیمت گذشته است.
وی افزود: در سال های گذشته افزایش قیمت نان برای نانوایی های یارانه پز نداشته ایم و با افزایش هزینه ها این افراد نسبت به قیت فروش نان اعتراض هایی داشته اند که لازم است قیمت ها در این خصوص افزایش یابد.
وی اظهار کرد: برای جبران بخشی از هزینه های نانوایی های یارانه پز از قبیل هزینه های کارگری و خدمات آب و برق و گاز قیمت جدیدی به این واحدها داده شد، در این راستا کمیسیون تنظیم بازار کشور مصوبه ای مبنی بر بحث افزایش قیمت نان تا سقف 15 درصد به شورای ساماندهی آرد و نان ابلاغ کرد اما تاکنون ابلاغی از سوی این مرکز به شورای ساماندهی آرد و نان استان ها صورت نگرفته است.
وی افزود: اگر این ابلاغ به شورای ساماندهی آرد و نان استان ها برسد در این شورا مورد بررسی نظر کارشناسان مربوطه قرار می گیرد و اگر تغییر صورت بگیرد از منابع رسمی اعلام خواهد شد.
نیکدل گفت: قیمت آرد هیچ گونه افزایشی نخواهد داشت تنها برای جبران هزینه های تولید احتمال افزایش قیمت نان وجود دارد اما هم اکنون تمامی نانوایی ها حق افزایش قیمت را ندارند چرا که تاکنون در این خصوص ابلاغی دریافت نشده است.
در استان خراسان شمالی افزون بر یک هزار واحد نانوایی وجود دارد که سالانه 120 هزار تن آرد برای تامین نان مورد نیاز شهروندان مصرف می شود.
طبق گفته اتحادیه خبازان استان خراسان شمالی یک سوم نانوایی های موجود در این منطقه از کشور بیش از ظرفیت نیاز استانی است.
خراسان شمالی براساس آخرین آمار اداره ثبت و احوال 863 هزار نفر جمعیت دارد که بیش از 50 درصد در شهرها و مابقی در روستاها سکونت دارند.
3007/ 6042 خبرنگار: ربابه صانعی ** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.