علی محمدی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: از مجموع این تعداد 574 واحد احداثی و 414 واحد نیز تعمیری بوده است.
وی با بیان اینکه یک هزار و 289 فقره واحد مسکونی در قالب طرح ویژه قرار گرفت افزود: در هفته اخیر نیز 515 واحد از محل تسهیلات بازسازی زیر طرح قرار خواهد گرفت.
وی گفت: هم اکنون یک هزار و 795 واحد احداثی در بانک های عامل انعقاد قرار داد بسته شده است و همچنین سه هزار و 561 فقره پرونده نیز به بانک های عامل معرفی شده اند.
محمدی در بحث پیشرفت فیزیکی واحد های مسکونی نیز گفت: دو هزار و 539 واحد مسکونی عملیات اجرایی آن شروع شده، دو هزار و 125 واحد در مرحله فونداسیون قرار دارد و یک هزار و 741 مورد نیز هنوز قرار داد بسته نشده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: یک هزار و 401 واحد مسکونی خسارت دیده از زلزله نیز تانون سقف زده شده است.
محمدی افزود: 72 هزار پاکت سیمان برای زلزله زدگان هماهنگ شد که تاکنون 69 هزار پاکت بین مردم توزیع شده است.
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه تاکنون 30 میلیارد ریال کمک بلاعوض از کشور برای کمک به زلزله زده ها جذب شده است گفت: از بانکهای عامل استان می خواهیم در روند ارائه تسهیلات به متقاضیان سخت گیری نداشته باشند.
به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام مسئولان در این استان، در زلزله 23 اردیبهشت ماه امسال، بیش از 14 هزار و 500 واحد مسکونی در 77 روستا و 2شهر استان خسارت دیدند.
در این حادثه 2 هزار و 449 واحد در روستاها به علت شدت زلزله باید تخریب و نوسازی شوند و در شهرها نیز 2 هزار و 500 واحد باید تخریب شوند.
در روستاهای استان 2 هزار و 92 واحد مسکونی و در شهرها هفت هزار و 520واحد مسکونی نیاز به تعمیر پیدا کرده است.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.