به گزارش ایرنا حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در شصت و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با بیان اینکه فرهنگ عمومی بدون اراده جمعی اصلاح پذیر نیست اضافه کرد: هنگام تخصیص اعتبارات در سطح کلان مبالغ کمی برای حوزه فرهنگی در نظر گرفته می شود که امیدواریم در جهت تقویت زیرساخت های فرهنگی، برای شورای فرهنگ عمومی ردیف بودجه ای تعریف شود.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در خصوص کمک خیران هم در این زمینه گفت: با اوضاع اقتصادی حاکم در جامعه نمی توان از خیران انتظار کمک بیشتری داشت به دلیل اینکه آنها در زمینه های مختلف یاری رسان بوده اند، باید دولت در این راستا ورود پیدا کند.
حجت الاسلام یعقوبی با ذکر اینکه باید بستر دینداری مردم را تقویت کنیم اظهارکرد: باید هر محله ای در خراسان شمالی یک کتابخانه مجهز داشته باشد تا مردم بتوانند از خدمات فرهنگی بهره مند شوند، همه باید برای فرهنگ جامعه دل بسوزانیم.
امام جمعه بجنورد در ادامه گفت: باید مصوبات را بومی سازی و اجرا کنیم، نباید دستگاه های اجرایی انجام امور را به یکدیگر محول کنند.
وی یکی از مظلومیت شورای فرهنگ عمومی در خراسان شمالی را نبود مکان مشخصی در استان ذکر و اظهارامیدواری کرد که در این راستا تمهیدات لازم از سوی مسئولان مربوطه اندیشیده شود.
وی افزود: با استقرار مکانی به نام شورای فرهنگ عمومی، مردم می توانند در اصلاح فرهنگ عمومی به روش های مختلف مشارکت داشته باشند.
حجت الاسلام یعقوبی در پایان خاطرنشان کرد: کتابخانه عمومی مرکز استان به پاس زحمات 50 ساله آیت الله حبیب الله مهمان نواز نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری به نام وی نامگذاری و در هفته کتاب و کتاب خوانی افتتاح می شود.
در پایان جلسه مصوب شد تا زمینی توسط شهرداری در بهترین مکان سطح شهر برای ساخت ساختمان شورای فرهنگ عمومی در نظر گرفته شود و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز برای خرید زمین اعتبار مورد نیاز راتامین کند.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.