سرهنگ علیرضا حسین زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در هفت ماه نخست امسال 130 حادثه رانندگی منجر به فوت، 995 حادثه جرحی و 493 تصادف خسارتی در جاده های استان گزارش شده است.
وی افزود: در این حادثه ها 162 نفر فوت و یکهزار و 357 نفر مجروح شده اند.
وی خاطرنشان کرد: در این مدت 49 فقره حادثه فوتی در محورهای فرعی و روستایی ثبت شده است که این رقم معادل 38 درصد از حادثه های رانندگی منجر به فوت در محورهای برون شهری استان است
سرهنگ حسین زاده با بیان اینکه 81 فقره حادثه فوتی در محورهای اصلی استان رخ داده است افزود: 62 درصد از حادثه های منجر به فوت جاده های استان در محورهای اصلی به ثبت رسیده است.
رئیس پلیس راه خراسان شمالی اظهار کرد: در این مدت 45 درصد از حادثه های جرحی در محورهای فرعی و 55 درصد در محورهای اصلی به وقوع پیوسته است.
به گفته سرهنگ حسین زاده، در هفت ماه نخست امسال 57 نفر در حوادث رانندگی محورهای فرعی و روستایی و 105 نفر در سانحه های ترافیکی محورهای اصلی جان باخته اند.
رئیس پلیس راه خراسان شمالی تصریح کرد: 35 درصد از قربانیان حادثه های رانندگی جاده های استان در محورها فرعی و 65 درصد در محورهای اصلی قربانی این سانحه ها شده اند.
طول راه های خراسان شمالی بدون احتساب راه های روستایی، یکهزار و 343 کیلومتر است که 1,54 درصد از راه های کشور را به خود اختصاص داده و از این لحاظ در رتبه 25 کشور قرار دارد.
اکنون 166 کیلومتر بزرگراه، 432 کیلومتر راه اصلی و 745 کیلومتر راه فرعی در این استان وجود دارد.
طول راه های روستایی استان هم چهار هزار و 654 کیلومتر است که 3,6 درصد از راه های روستایی کشور را دارد و در رتبه 13 قرار دارد.
طول راه های شریانی استان 637 کیلومتر است که 1,8 از راه های شریانی کشور را دارد و در رتبه 23 قرار دارد.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.