بهروز جعفری سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به زیستگاه های این پرندگان در خراسان شمالی اشاره و اظهار کرد: زیستگاه کرکس مصری و بالابان در ارتفاعات شمالی و مرکزی این استان قرار دارد.
وی گفت: همچنین عقاب شاهی ، هوبره و میش مرغ جزو گونه های آسیب پذیر پرندگان در این استان هستند.
جعفری تغذیه از لاشه های مسموم، محدود شدن زیستگاه ها و صید غیر مجاز را از جمله عوامل مهم در کاهش جمعیت این پرندگان عنوان کرد.
رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست خراسان شمالی گفت: اطلاع رسانی از طریق رسانه های عمومی برای بالابردن سطح آگاهی مردم، انجام گشت های کنترلی برای جلوگیری از تخلفات شکار و صید، برگزاری کلاس های آموزشی برای مردم روستاها و شهرهایی که در حاشیه زیستگاه های حساس هستند و ارتقای سطح مدیریتی مناطق آزاد استان از جمله اقدامات صورت گرفته برای حفاظت از این گونه پرندگان است.
در خراسان شمالی 56 گونه پستاندار از 197 گونه موجود در کشور زیست دارد و 150 گونه پرنده از 532 گونه موجود در کشور، 68 خزنده از 228 گونه موجود کشور ، چهار گونه دوزیست از 20 گونه موجود و هشت گونه ماهی و آبزی از مجموع 160 گونه آبزی موجود در کشور زیست می کنند که برخی از این گونه ها نظیر یوزپلنگ، پلنگ ، بالابان، و کرکس مصری در طبقه بندی اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت(IUCN) در رده‌های بحرانی و در حال انقراض قرار دارند.
7186/6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: سید حسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.