حضرتقلی حیدری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در چند روز گذشته به جهت ورود کامیون های حمل چغندر قند از استان های شمال غربی کشور، بخصوص آذربایجان غربی و کردستان و همزمان برداشت چغندر از مزارع استان، شاهد انتظار طولانی کامیون داران در محل تخلیه بار در محل کارخانه بودیم.
وی افزود: با تدابیر به عمل آمده مقرر شده 2 خط تحویل بار همزمان یکی مخصوص کشاورزان بومی و دیگری از سایر استان ها انجام شود و سیلویی جهت تخلیه فوری بار و دپوی چغندر در محل کارخانه صورت پذیرد و دیگر از سایر استان ها بار وارد استان نشود.
وی گفت: کشاورزان بومی نیز از سیاست های تشویقی بهره مند شوند و بارشان را دیرتر از زمان پیک برداشت به کارخانه تحویل دهند تا شاهد ازدحام کامیون ها نباشیم.
به گزارش ایرنا صف طولانی و ازدحام در ورودی کارخانه قند شیروان کامیون داران و چغندرکاران خراسان شمالی را کلافه کرده است، آنان حتی چند روز در نوبت خالی کردن محموله چغندرقند خود برای این واحد تولیدی هستند.
شماری از کامیون داران و کشاورزان خراسان شمالی ضمن گلایه از صف طولانی برای تحویل چغندر قند در این کارخانه گفتند: متاسفانه چند روز در این صف منتظر تحویل محموله چغندرقند هستند که این امر باعث اتلاف وقت و خستگی شده است.
آنان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه متاسفانه روند تحویل چغندرقند در سال جاری بسیار طولانی و کسل کننده شده است افزود: این امر نیاز به ساماندهی و برنامه ریزی مسئولان این کارخانه دارد اما اقدامی در این زمینه انجام نداده اند و در این خصوص هیچ گونه اطلاع رسانی نداشته اند.
به گزارش ایرنا طبق پیش بینی این کارخانه قند 230 هزار تن چغندر قند باید تحویل بگیرد اما هم اکنون مشاهده می شود که بیش از این میزان خواهد شد.
کارخانه قند شیروان یکی از قدیمی ترین واحدهای تبدیلی در خطه شمال شرق کشور است که ظرفیت اسمی تبدیل این واحد مصرف چهار هزار تن چغندر قند در شبانه روز است.
این کارخانه در 15 کیلومتری جاده شیروان بجنورد قرار دارد.
به گفته محمد جواد تشکری معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی امسال 2 هزار و 650 هکتار از کشتزارهای این استان زیر کشت چغندر قند بهاره رفته بود.
پیش بینی می شود از این میزان سطح 90 هزار تن محصول برداشت شود، بیشترین سطح زیر کشت چغندر قند مربوط به شیروان، فاروج، اسفراین و مانه و سملقان است.
خراسان شمالی با ‎ 344هزار هکتار عرصه کشاورزی ‎ 307هزار هکتار زراعت با ‎ 32گونه زراعی و ‎ 38هزار هکتار باغ با ‎ 28گونه باغی دارد.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.