به گزارش ایرنا، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه بجنورد اظهار کرد: امروز در منطقه حرکت های خوبی رخ داده و رخ می دهد و اینک در موضوع سوریه، عراق، بحرین، یمن و در روسیه و ترکیه از ایران اسلامی با اقتدار یاد می شود و اذعان دارند که ایران باید حضور داشته باشد تا منطقه به امنیت برسد.
وی افزود: بر خلاف آنچه که گفته اند که ایران محور شرارت است، امروز می بینند که محور قدرت، ایران اسلامی است و روسیه و آذربایجان امروز جایگاه ایران را فهمیده اند.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز مبارزه با استکبار جهانی اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی، ما را از شر مستکبران و مستبدان خلاص کرد و علف های هرز را از کشور وجین و گل های محمدی را در این کشور غرس کرد.
وی با بیان اینکه مستکبران عالم می خواهند بوستان بانشاط و انقلاب سرزنده و سرافراز را از ما بگیرند افزود: باید مستکبران را بشناسیم و وظیفه ما طاغوت گریزی و استکبارستیزی است.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به وقوع سه حادثه در 13 آبان ماه و گرامی داشت این واقعه ها گفت: در سه حادثه ردپای استکبار و توطئه هایش دیده می شود.
وی تصریح کرد: اگر در 13 آبان ماه امام عزیز تبعید شد، به خاطر ترس استکبار از شیر غرنده ای بود که سبب شد تا امام از وطن دور شوند.
امام جمعه بجنورد افزود: وقتی استکبار تحمل انتقاد ها، نصیحت و خیرخواهی ها را نداشت امام را از وطن بیرون کرد.
وی گفت: ما انقلاب کردیم و مستقل و آزاد شدیم اما دشمن هرگز دست بردار نبود و جوانان ما با پیروی از خط امام لانه جاسوسی را تسخیر کردند و به ابرقدرت دنیا نشان دادند که پایان ابرقدرتی فرا رسیده است و در این واقعه استکبار ضربه ای خورد که هنوز هم از این ضربه بلند نشده است و هنوز هم این سخن امام(ره) در گوش ها طنین افکن است که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی افزود: در روز 13 آبان امسال پاسخ یاوه گویی های رئیس جمهور آمریکا را رساتر و بلند تر خواهیم داد.
وی تاکید کرد: روز 13 آبان ماه به جهان ثابت می کنیم که این ملت دست پروده خمینی (ره)و خامنه ای است.
وی به راهپیمایی همایش اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: این همایش که مردم از سراسر ایران در قالب راهپیمایی چند میلیونی به سمت کربلا به حرکت هستند، پیام آور رمز بقای عاشورا است.
امام جمعه بجنورد تصریح کرد: اربعین یعنی آنان که بعد از شهدا ماندند، تنبلی نکنند و راه شهدا را ادامه دهند و بعد از شهدا نباید ساکت و آرام بمانیم و باید راه شهدا ادامه دهیم.
یعقوبی افزود: اربعین یعنی اینکه باید پیام شهدا را به نسل بعدی برسانیم و نگذاریم پیام شهدا فراموش شود و یاد شهدا از ذهن ها پاک شود.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: اربعین ادامه راه است و تکمیل کننده پیام عاشورا است، اربعین رسانه سیار برای رساندن پیام عاشورا است.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.