شماری از کامیون داران و کشاورزان خراسان شمالی ضمن گلایه از صف طولانی برای تحویل چغندر قند در این کارخانه گفتند: متاسفانه چند روز در این صف منتظر تحویل محموله چغندرقند هستند که این امر باعث اتلاف وقت و خستگی شده است.
آنان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه متاسفانه روند تحویل چغندرقند در سال جاری بسیار طولانی و کسل کننده شده است افزود: این امر نیاز به ساماندهی و برنامه ریزی مسئولان این کارخانه دارد اما اقدامی در این زمینه انجام نداده اند و در این خصوص هیچ گونه اطلاع رسانی نداشته اند.
یکی از کامیون داران بجنوردی با بیان اینکه چند روز در صف تحویل چغندر قند به کارخانه قند شیروان است گفت: با وجود اینکه چند روزی در نوبت تحویل بار هستند از هیچ گونه خدمات رفاهی و بهداشتی در این مکان برخوردار نیستند.
محمدعلی وفایی ضمن انتقاد از این بی نظمی و شلوغی اظهار کرد: مسئولان در این زمینه برنامه ریزی داشته باشند و از چغندرکارانی که با آنان پیمان دارند بخواهند که در برداشت محصول عجله نکنند و برای این امر زمان به آنان بدهند تا ازدحام ایجاد نشود.
یکی از چغندرکاران شیروانی که با تراکتور چغندر قند به این کارخانه حمل کرده است گفت: شلوغی و ازدحام در تخلیه چغندر قند کلافه اش کرده است.
رحیم فرهادی ضمن انتقاد از این ازدحام و بی برنامه بودن در تحویل محصول گفت: کامیون داران و کشاورزان در این مکان خسته شده اند و کاری نیز از دست آنان جزو انتظار بر نمی آید.
به گزارش ایرنا این صف طولانی از کامیون های حمل چغندر قند در ورودی کارخانه قند شیروان، زمین های خالی اطراف این واحد تولیدی و حتی کنار جاده اصلی بجنورد - شیروان مشاهده می شود.
محمد حسین صالحی رییس شرکت تولیدی قند شیروان شلوغی و ازدحام کامیون داران در ورودی این کارخانه قند را تایید کرد و گفت: در این خصوص با روابط عمومی و مسئول حراست کارخانه صحبت داشته باشید.
مسئول روابط عمومی شرکت تولیدی قند شیروان نیز ضمن تایید ازدحام کامیون داران در نوبت تحویل چغندر قند به این کارخانه گفت: متاسفانه چغندر کاران در برداشت محصول خود بسیار عجله کرده اند که این امر باعث ازدحام برای تحویل محصول شده است.
خدا وردی زاده اظهار کرد: با وجود اینکه به کشاورزان اطلاع داده شده است که در برداشت زیاد عجله نداشته باشند و روند جمع آوری و تحویل محصول تا دهه دوم آذرماه ادامه دارد اما آنان شتاب کرده اند.
وی افزود: متاسفانه پیمانکاران نیز بعضا به کشاورزان و کامیون داران اطلاع دقیقی نمی دهند که این امر نیز باعث ازدام شده است.
وی با بیان اینکه پیمانکاران با کارخانه قند هماهنگ هستند افزود: اما اطلاعات دقیقی در اختیار کشاورزان و راننده ها قرار نداده اند.
وی از چغندر کاران خواست تا در برداشت محصول عجله نکنند و افزود: محصول چغندر قند سرمازده نخواهد شد حتی عیار محصول بالاتر نیز خواهد رفت.
وی اظهار کرد: در سال های گذشته چغندر کاران در برداشت محصول شتاب نمی کردند این امر باعث می شد که چغندر قند با عیار بالا جمع آوری شود که این امر به نفع آنان نیز بوده است.
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه هم اکنون کارخانه قند نیشابور فعالیت ندارد افزود: این امر باعث شده است که از مناطق مختلف برای تحویل چغندرقند به این کارخانه مراجعه کنند و کارخانه قند چناران نیز تنها محصولی را تحویل خواهد گرفت که با آنان از قبل پیمان داشته اند.
وی گفت: کارخانه قند شیروان از تمامی کشاورزان حتی آنانی که قراردادی ندارند چغندرقند تحویل می گیرد که این امر نیز باعث طولانی شدن این روند شده است.
وی اظهار کرد: طبق پیش بینی این کارخانه قند 230 هزار تن چغندر قند باید تحویل بگیرد اما هم اکنون مشاهده می شود که بیش از این میزان خواهد شد.
کارخانه قند شیروان یکی از قدیمی ترین واحدهای تبدیلی در خطه شمال شرق کشور است که ظرفیت اسمی تبدیل این واحد مصرف چهار هزار تن چغندر قند در شبانه روز است.
این کارخانه در 15 کیلومتری جاده شیروان بجنورد قرار دارد.
به گفته محمد جواد تشکری معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی امسال 2 هزار و 650 هکتار از کشتزارهای این استان زیر کشت چغندر قند بهاره رفته بود.
پیش بینی می شود از این میزان سطح 90 هزار تن محصول برداشت شود، بیشترین سطح زیر کشت چغندر قند مربوط به شیروان، فاروج، اسفراین و مانه و سملقان است.
خراسان شمالی با ‎ 344هزار هکتار عرصه کشاورزی ‎ 307هزار هکتار زراعت با ‎ 32گونه زراعی و ‎ 38هزار هکتار باغ با ‎ 28گونه باغی دارد.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.