به گزارش ایرنا محمد رضا صالحی سه شنبه در همایش مشترک شورای پشتیبانی سوادآموزی استان خراسان شمالی اظهار کرد: بی سوادی یعنی خواندن و نوشتن نیست بلکه به فردی گفته می شود که به کامپیوتر و به یک زبان بین المللی مسلط نباشد.
وی با بیان اینکه یکی از کارهایی که در حوزه زیربنایی مباحث آموزشی باید انجام شود به روز شدن مدارک آموزشی از طریق تالیف، ارائه مقاله وبه روزرسانی مدارک گرفته شده است، گفت: آموزش در ابتدا برای یادگیری، استخدام و اشتغال مطرح بود ولی امروزه آموزش برای زندگی مسالمت آمیز، یادگیری، مهارت های زندگی، یاد گرفتن تحمل مخالف و باور انتقاد و خوب شنیدن، خوب دیدن و تفسیر خوب کردن برای خوب پاسخ دادن است.
استاندار و رئیس شورای پشتیبانی سوادآموزی خراسان شمالی هم چنین فعال تر شدن شوراهای سوادآموزی شهرستان ها و مشارکت همه دستگاه ها در عملیاتی شدن برنامه انسداد بی سوادی را مورد تاکید قرار داد.
وی افزود: در حوزه سوادآموزی باید نشست های مستمر در شهرستان ها صورت گیرد و برنامه های سوادآموزی برای انسداد مبادی سوادآموزی اجرا شود و از سویی همکاری با مراکز یادگیری مستمر ادامه داشته باشد.
استاندار خراسان شمالی افزود: اولین ویژگی که همه همه باید به آن توجه کنیم این است که استقلال خود را در بخش های مختلف حفظ کنیم.
صالحی با بیان اینکه معاون رئیس جمهوری در امور خانواده و بانوان برای ساخت مرکز شبانه روزی در رازوجرگلان ویژه دختران بازمانده از تحصیل قول مساعدت داد، گفت: آموزش و پرورش و نوسازی مدارس پیگیر اعتبارات باشند.
در پایان مراسم این مراسم با اهدای هدایایی از دستگاه ها و رسانه های برتر در امر سوادآموزی خراسان شمالی تجلیل به عمل آمد.
7186/6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: سید حسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.