براتعلی حاتمی سه شنبه در همایش مشترک تجلیل از دستگاه های برتر در امر سوادآموزی و شورای پشتیبانی سوادآموزی استان و شهرستان ها اظهار کرد: رتبه استان خراسان شمالی در گروه سنی 6 سال به بالا در سال 90 از 80.26 به 83.3 در سال 95 رسیده است که 3.4 درصد رشد داشته ایم.
وی با بیان اینکه خراسان شمالی در امر باسوادی رتبه نهم را در کشور کسب کرده است گفت: در گروه سنی 10-49 سال از 89.89 به 92.85 درصد رسیده ایم که 2.96 درصد رشد داشته ایم.
حاتمی با بیان اینکه این استان در افزایش باسوادی رتبه 8 را داشته است افزود: استان خراسان شمالی در 31 شاخص در ارزیابی نهضت سوادآموزی رتبه خوبی را کسب کرده است.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: امسال جذب 8 هزار و 400 سوادآموز در برنامه است که تاکنون 4 هزار و 593 نفر جذب سوادآموزی این استان شده اند.
حاتمی افزود: برای ارتقای مهارت برنامه ها 7 هزار و 380 نفر سوادآموز سهمیه استان است که 60 درصد آنان جذب شده اند که امسال مجوز 4 مرکز سوادآموزی در خراسان شمالی صادر شده است.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری خراسان شمالی گفت: 34 دستگاه در حوزه دستگاه های برتر سوادآموزی قرار گرفته اند که زندان، صدا و سیما و دفتر امور روستایی به ترتیب اول تا سوم هستند.
فریبا باقری اظهار کرد: برترین شاخص ها در امر سوادآموزی دانشگاه علوم پزشکی، ثبت احوال و دفتر امور اجتماعی و خبرگزاری های برتر خراسان شمالی، ایرنا و نسیم امروز به ترتیب اول تا سوم شدند.
وی گفت: همچنین در امر فعالیت سوادآموزی شهرستان ها فاروج، اسفراین، شیروان و رازو جرگلان مشترک بیشترین فعالیت ها را داشته اند.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: این استان به لحاظ عملکردی در حوزه سوادآموزی از میانگین کشوری عقب نیست.
مهدی مودی با بیان اینکه همه دستگاه ها در امر سوادآموزی نقش اساسی و مشارکت فعال داشتند اظهار کرد: در بین شهرستان های خراسان شمالی گرمه بیشترین سوادآموز این استان و راز و جرگلان بیشترین رشد را به خود اختصاص داده است.
7186/6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: سید حسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.