به گزارش ایرنا معصومه ابتکار دوشنبه در نشست با بانوان فرهیخته و تشکل های غیردولتی خراسان شمالی اظهار کرد: تشکل ها، سرمایه های اجتماعی هستند و امید می رود این سرمایه ها در عرصه های مختلف شکوفا و فعالیت اثرگذار داشته باشند.
وی افزود: رسیدن به موفقیت های کنونی مرهون در کنار هم بودن ها و مشارکت های عمومی مردم در امور است و اگر مشارکت عمومی نباشد، دولت به تنهایی نمی تواند در انجام کارها و رسیدن به اهداف موفق باشد.
وی با اشاره به اینکه از محل صندوق ذخیره ارزی، یک و نیم میلیارد دلار اعتبار برای رونق اشتغال و اجرای طرح های اشتغال زا در مناطق روستایی در نظر گرفته شده است گفت: تلاش داریم تا سهم زنان از این اعتبارات سهم خوب باشد.
ابتکار به اجرای طرح تاب آوری اجتماعی اشاره کرد و افزود: برای رسیدن به این اهداف تلاش داریم تا از ظرفیت های هنر و سینما نیز بهره بگیریم.
وی به پیگیری ها برای لایحه امنیت اجتماعی اشاره کرد و گفت: لایحه امنیت اجتماعی در مرحله تکمیل جزئیات است و در صورت تکمیل به مجلس می رود.
استاندار خراسان شمالی نیز در این نشست از قول مساعد معاون رئیس جمهوری برای کمک به تامین اعتبار اجرای مرکز آموزشی شبانه روزی دختران در جرگلان خبر داد و گفت: با اجرای این مرکز آموزشی بسترها برای حضور دانش آموزان در کلاس های درس بیش ازپیش فراهم می شود.
محمدرضا صالحی اظهار کرد: یکی از اقدامات برای حمایت از بانوان، ایجاد بوستان ویژه بانوان در مراکز شهرستان ها است و فرمانداران موظف شده اند یک بوستان ویژه بانوان در مرکز شهر ایجاد کنند.
وی خاطرنشان کرد: بر این اساس تا دهه فجر امسال هشت بوستان ویژه بانوان در شهرستان های مختلف به بهره برداری می رسد.
استاندار خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود طلاق را نامطلوب ترین و بدترین حلال در اسلام عنوان کرد و افزود: در نیمه نخست امسال شمار واقعه طلاق به ثبت رسیده در استان در مقایسه با مدت مشابه پارسال 2.2 درصد کاهش و شمار واقعه های ازدواج ثبت شده در استان طی این مدت 2.5 درصد افزایش داشته است.
وی بر نقش تشکل ها و سمن ها در جامعه اشاره کرد و گفت: در این استان 144 سمن به ثبت رسیده است
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.