به گزارش ایرنا، رضا رضایی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سال گذشته 700 میلیون ریال اعتبار برای حمایت از چاپ و نشر 260 عنوان کتاب در استان اختصاص یافت.
وی افزود: حمایت از چاپ و خرید کتاب هر ساله انجام می شود و امسال اعتبار اختصاص یافته در این زمینه 30 درصد افزایش یافته است.
وی حمایت از چاپ کتاب های ارزشمند را از دیگر اقدامات حمایتی این اداره کل در حوزه کتاب عنوان کرد.

* نویسندگان کتاب بیمه می شوند
رضایی در بخش دیگر سخنان خود درباره بیمه نویسندگان گفت: بیمه این هنرمندان و از سال گذشته میسر شده است و نویسندگان برای استفاده از مزایای بیمه باید دست کم 2 کتاب در حوزه بزرگسالان و یا سه کتاب در حوزه کودکان و نوجوان به چاپ رسانده باشند.
وی افزود: با وجود اطلاع رسانی های انجام شده تا کنون هیچ متقاضی برای بیمه نویسندگان مراجعه نکرده است.
به گفته وی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت نیمی از حق بیمه نویسندگان را تقبل کرده است.

* 2 میلیارد ریال برای اهدای کتاب
معاون امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، اهدای کتاب را از دیگر اقدامات حمایتی بریا توسعه ترویج کتاب و کتاب خوانی عنوان کرد و افزود: سالانه 2 میلیارد ریال اعتبار برای خرید و اهدای کتاب به کتابخانه های مختلف و با اولویت کتابخانه های روستایی و مناطق ویژه اجتماعی هزینه می شود.

* حضور 12 ناشر استانی در نمایشگاه کتاب
رضایی به برگزاری نمایشگاه کتاب در استان اشاره و اظهار کرد: کتاب فروشی هایی که نمایندگی یکی از انتشارات را دارند می توانند در این نمایشگاه حضور داشته باشند و در غرفه ای که به آنان واگذار می شود نسبت به عرضه کتاب مبادرت ورزند.
معاون امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی افزود: 12 ناشر از این استان در این نمایشگاه حضور دارند.
وی گفت: پیش فروش بن کارت های نمایشگاه کتاب از 23 مهر آغاز شده و تا 29 مهر ماه ادامه داشت و افرادی که موفق به پیش خرید این بن ها نشده اند می توانند در روزهای فعالیت نمایشگاه در محل نمایشگاه ها از بانک عامل نسبت به تهیه بن کارت تخفیف اقدام کنند.
وی خاطرنشان کرد: متقاضیان خرید کتاب از نمایشگاه، از تخفیف 20 درصدی بن های خرید کتاب بهره مند می شوند و غرفه دارن نیز کتاب های خود را با دست کم 10 درصد تخفیف عرضه می کنند.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.