به گزارش ایرنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری، محمدرضا صالحی در دیدار سرکنسول پاکستان در شرق و شمال شرق ایران
با اشاره به افزایش حجم مبادلات ایران و پاکستان در دولت یازدهم خاطرنشان کرد: حجم مبادلات دو کشور از 977 میلیون دلار سال 92، به یک میلیارد و 159 میلیون دلار در سال 95 رسید ولی برنامه دو دولت، افزایش حجم مبادلات به 5 میلیارد دلار تا سال 1400 است و در این راستا، خراسان شمالی نیز آماده نقش آفرینی است.
وی یادآور شد: مراودات تجاری خراسان شمالی و پاکستان تاکنون به واردات برنج از آن کشور و صادرات انگور تولیدی استان محدود بوده اما در حال حاضر این آمادگی وجود دارد که صدور محصولات دیگری مثل زعفران، گوشت و پوست دام و حتی خدمات فنی و مهندسی را داشته باشیم.
وی ادامه داد: به جز آمادگی صدور محصولات کشاورزی و دامی، این استان هم چنین زمینه جذب سرمایه گذاری مشترک در حوزه صنایع بزرگ و پایین دستی آن ها و جذب گردشگران را داراست.
استاندار از سرکنسول پاکستان در مشهد خواست، زمینه معرفی هر چه بیشتر قابلیت ها و ظرفیت های خراسان شمالی برای تجار پاکستانی را فراهم آورد تا ارتباطات بخش خصوصی دو کشور تسهیل شود.
عملیاتی شدن منطقه ویژه اقتصادی بجنورد، ظرفیت دیگری بود که استاندار در این دیدار بدان اشاره داشت و از آن به عنوان تسهیلگر افزایش مراودات تجاری و سرمایه گذاری های صنعتی مشترک یاد کرد.
سرکنسول پاکستان در شرق و شمال شرق ایران هم در این دیدار با بیان این که مراودات تجاری دو کشور پس از برداشته شدن تحریم ها سیر صعودی یافته است، گفت: با تفاهم نامه بانک مرکزی دو کشور، مراودات پولی به زودی تسهیل و فعالیت متقابل بانک های دو کشور افزایش می یابد.
یاور عباس از سفر هفته آینده هیئت تجاری پاکستانی به مشهد هم خبر داد و ضمن دعوت از بازرگانان خراسان شمالی برای حضور در نشست مشترک اتاق بازرگانی مشهد و پاکستان گفت: درصدد هستیم زمینه حضور شماری از اعضای این هیئت 37 نفره را در خراسان شمالی هم فراهم کنیم تا با ظرفیت های این منطقه بیشتر آشنا شوند.
احمد شنوایی مسئول نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان شمالی نیز در این نشست تصریح کرد: دکتر ظریف در سیاستگذاری های دستگاه دیپلماسی، امسال را سال دیپلماسی اقتصادی و نگاه به همسایگان خوانده است و از این فرصت می توان به ویژه با توجه به شرایط مساعد پسابرجام نهایت بهره برداری را داشت.
در این نشست، رئیس اتاق بازرگانی و شماری از مدیران اجرایی استان فرصت های سرمایه گذاری مشترک و گسترش مراودات تجاری فیمابین در حوزه های کشاورزی و دامپروری، صنایع بزرگ، شهرک های صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی را معرفی کردند.
6042 انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.