علی همتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برای کمک به احیای بافت فرسوده، پرداخت تسهیلات ساخت در این بافت ها در دستور کار است که برای ساخت هر واحد مسکونی در شهر بجنورد 400 میلیون ریال و در سایر شهرها 300 میلیون ریال تسهیلات پرداخت می شود.
وی درباره پرداخت تسهیلات برای ساخت مسکن در بافت فرسوده گفت: در سال 93، 155 فقره تسهیلات برای ساخت 157 واحد مسکونی به میزان پنج میلیارد و 410 میلیون ریال پرداخت شده است و در سال گذشته هم 375 فقره تسهیلات به میزان 124 میلیارد و 500 میلیون ریال به متقاضیان داده شده است.
همتی تصریح کرد: در مجموع تا کنون 664 فقره تسهیلات به ارزش 161 میلیارد ریال و 260 میلیون ریال برای ساخت و ساز در بافت فرسوده شهری استان پرداخت شده است.
وی افزود: درباره اقدامات انجام شده در زمینه احیای بافت فرسوده در شهرهای این استان گفت: مطالعه، شناسایی و تصویب محدوده بافت فرسوده شهرهای بجنورد، اسفراین، گرمه، جاجرم انجام شده است.
وی با بیان اینکه برای ساخت مسکن در بافت فرسوده بجنورد، شهرداری تخفیف هایی داده است گفت: این رقم در سال گذشته بیش از یک میلیارد و 970 میلیون ریال بوده است که برای ساخت و ساز در مساحت حدود 13 هزار و 131 مترمربع اعمال شده است.
همتی خاطرنشان کرد: در سال جاری نیز تا کنون تخفیف ها برای ساخت یکهزار مترمربع داده شده است که میزان آن بیش از 130 میلیون ریال گزارش شده است.
رئیس اداره عمران و بهسازی شهری خراسان شمالی تصریح کرد: در مجموع از سال 90 تا کنون بیش از چهار میلیارد و 901 میلیون ریال برای ساخت در مساحت حدود 124 هزار و 647 مترمربع تخفیف داده شده است
وی، تملک و بازگشایی معابر در سه شهر بجنورد، شیروان و اسفراین را از دیگر اقدامات در بافت فرسوده شهری استان عنوان کرد و گفت: تا کنون چهار هزار و 961 مترمربع از معابر در بافت فرسوده در سه شهر مزبور بازگشایی شده است که برای این طرح ها 58 میلیارد و 255 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.