مجید پورعیسی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: به طور مثال، این استان جایگاه سوم استان های کشور در تولید گردو را به خود اختصاص داده است اما در زمینه تجارت جایگاه مطلوبی ندارد.
وی افزود: نوع گردویی که دراستان کاشت شده یکدست نیست و از این رو تولیدکنندگان در تجارت به جایگاه مورد انتظار نرسیده اند.
پورعیسی اظهار کرد: سال گذشته قرار بود جهاد کشاورزی استان ایجاد باغ گردوی پیوندی را عملیاتی کند که اجرایی نشد و امسال هم برنامه ای در این باره نداشته است.
به گفته وی اکنون 2 هزار و 415 هکتار باغ گردو در این استان وجود دارد و قرار است در برنامه توسعه ششم، باغ های گردوی پیوندی در سطح 560 هکتار ایجاد شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی به اجرای منطقه ویژه اقتصادی بجنورد اشاره کرد و گفت: امسال برای این پروژه اقتصادی 115 میلیارد ریال اعتبار دیده شده است.
به گفته وی تکمیل منطقه ویژه اقتصادی 800 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
پورعیسی افزود: رویکرد در اجرای منطقه ویژه اقتصادی باید به گونه ای باشد که زمینه های واگذاری به بخش خصوصی فراهم شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود از اختصاص یکهزار و 50 میلیارد ریال اعتبار فنی و اعتباری به استان خبر داد.
وی با بیان اینکه تاکنون 836 میلیارد ریال به طرح‌های ملی کمک شده است گفت: اختصاص این اعتبار در قالب کمک‌های فنی اعتباری به صندوق‌ها و نیز کمک به ایجاد زیرساخت‌ها برای انجام فعالیت‌های اقتصادی هزینه می‌شود.
خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی دارد.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.