به گزارش ایرنا، حسین فرخنده روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دهمین نمایشگاه کتاب استان در 176 غرفه در مصلی امام خمینی(ره) بجنورد به مدت 6 روز فعالیت دارد.
وی با بیان اینکه 12 ناشر و هفت کتاب فروشی از استان در این نمایشگاه حضور دارند افزود: امسال چهار میلیارد ریال بن کتاب به خریداران از این نمایشگاه اختصاص یافته است و این رقم در مقایسه با دور قبل، 500 میلیون ریال افزایش دارد.
وی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه با اولویت عرضه تازه های کتاب ناشران مختلف برگزار می شود و در این رویداد فرهنگی، 36 هزار و 443 عنوان کتاب عرضه می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، برگزاری کارگاه های داستان نویسی، کارگاه آموزشی برای نویسندگی، رونمایی از کتب فرهنگیان و جشن امضای کتاب را از جمله برنامه های جنبی برگزاری نمایشگاه کتاب در استان عنوان کرد.
وی گفت: در سال گذشته شمار ناشران حضور یافته در نمایشگاه کتاب استان 330 ناشر بود که امسال به 286 ناشر رسیده است.
وی درباره برخی گلایه ها از حضور نداشتن ناشران معتبر در نمایشگاه کتاب گفت: انتظارت از نمایشگاه کتاب استان باید در حد خودش باشد البته نظر سنجی های سال گذشته نشان می دهد 80 درصد از شرکت کنندگان در نظر سنجی، از حضور ناشران معتبر در استان راضی بوده اند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی تصریح کرد: 47 درصد از شرکت کنندگان در این نظر سنجی، حضور ناشران را خیلی خوب و 31 درصد نیز خوب ارزیابی کرده اند.
فرخنده اظهار کرد: سال گذشته کتاب های علوم انسانی همچون ادبیات، فلسفه و تاریخ بیشترین آمار فروش کتاب را در نمایشگاه کتاب به خود اختصاص داده است و کتاب ها با موضوع های کودک و نوجوان، آموزشی و علوم پزشکی و فنی و مهندسی در رده های بعدی استقبال مردم قرار دارند.
دهمین نمایشگاه کتاب خراسان شمالی از سوم تا هشتم آبان ماه فعالیت دارد و در نوبت صبح ساعت 9 تا 12 و در نوبت عصر ساعت 16 تا 21 دایر است.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.