به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی این اداره کل بابک سلحشور اظهار کرد: در نیمه نخست امسال، 77 پرونده ارجاعی از سوی مراجع قضایی جهت برگزاری کمیسیون در قسم تهای مختلف در پزشکی قانونی استان برگزار شد.
وی افزود: تا پایان شهریور امسال، 26 پرونده در مورد کمیسیون‌های مدعی قصور کادر درمان بررسی شده که در 50 درصد موارد با نطر کارشناسان منجر به تایید قصور و مابقی پرونده ها در خصوص قصور تبرئه شدند.
وی گفت: در صورت اعتراض طرفین پرونده به نظریه کمیسیون در صورت صلاحدید قاضی پرونده به کمیسیون بالاتر ارجاع خواهد شد.
سلحشور اظهار داشت: بر اساس این گزارش و مطابق با میزان شکایات واصله در خصوص کمیسیون‌های قصور پزشکی، در نیمه نخست امسال رشته تخصصی جراحی عمومی با تعداد چهار نفر و رشته زنان و زایمان با تعداد سه نفر محکوم، در صدر محکومین کمیسیون‌های تشکیل شده در پزشکی قانونی استان قرار داشت.
مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی افزود: دیگر پرونده‌های ارجاعی از سوی مراجع قضایی به پزشکی قانونی استان شامل 25 مورد کمیسیون‎های روان‌پزشکی قانونی، هشت مورد مسئولیت کیفری، تعیین وضعیت روحی روانی زوجین پنج نفر و بررسی توانایی اداره امور مالی نیز 5 نفر است همچنین یک مورد تحمل کیفر و یک مورد بررسی اختلالات هویت جنسی، نیز در این بخش انجام شد.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.