ملیحه یغمایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با ذکر اینکه یکی از دستورات رئیس جمهور حرکت به سمت خانواده ای با نشاط و شاداب است اظهارکرد: باید نشاط را در میان خانواده ها ایجاد کرد، دراین راستا نیز با همکاری کارگروه آموزش و پژوهش، طرحی با عنوان خانواده با نشاط و پویا را در خراسان شمالی مصوب کردیم.
وی عنوان کرد: برای انجام این کار، یک دوره آموزشی 36 ساعته برای خانم های شاغل مصوب شده است تا محورهایی شامل روابط زناشوئی، روابط اعضای خانواده باهم، بهداشت روانی، جسمی، تغذیه ای، مدیریت مالی و اقتصادی در خانواده آموزش داده شود.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالیگفت: زنان شاغل ساعات زیادی را از خانواده ها دورند و باید مهارت های خاصی در مدیریت مسائل خانواده خود داشته باشند.
وی همچنین اضافه کرد: با توجه به اینکه داشتن شغل در برخی از خانوادها یک اضطراربرای زنان محسوب می شود، در این زمینه، طی تفاهم نامه ای با صندوق کارآفرینی امید، زنان را برای ایجاد شغل به این صندوق معرفی می کنیم.
وی اظهارامیدواری کرد که صندوق کارآفرینی امید مشاغل را با توجه به طرفیت های استان هدفمند کند تا بتوان تعدادی از خانم ها را به آنچه که مطلوب است، نزدیک کرد و در مرتفع ساختن بخشی از مشکلات این گروه از جامعه سهیم بود.
یغمایی از روند رو به رشد افزایش تعداد بانوانی که در خراسان شمالی عهده دار پست های مدیریتی هستندنیز ابراز خرسندی کرد و گفت: امید است، این روند با توجه به حمایت های استاندار و دیدگاه مثبت وی نسبت به این مهم تداوم داشته باشد.
وی اظهارکرد: اکنون 90 دهیار زن و 59 زن عضو شورای شهر و روستا در خراسان شمالی فعالیت دارند که نشان از مدیریت خوب بانوان در این استان است.
یغمایی با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده در حوزه بانوان گفت:طرحی با عنوان برگزاری جشنواره پنیر به منظور احیای مشاغلی که در سنت و فرهنگ خراسان شمالی وجود دارد، مصوب شده تا به این تولیدات قوت داده شود به دلیل اینکه دانش و مهارت تولید این محصولات اغلب، دراختیارزنان است.
وی افزود: دفتر بانوان برای کودکان بازمانده از تحصیل و کاهش آمار ازدواج در میان آنها(ازدواج های زود هنگام)با تعدادی ازNGO کشوری ارتباط برقرار کرده تا از تجربه های آنها در راستای کمک به استان بهره مند شود و بخشی از مشکلات موجود در این زمینه را مرتفع کند.
وی افزود: اعتقاد ما بر این است که توجه به جایگاه مهر بانوان و بهره مندی از توانمندی های ایشان در همه زمینه ها در جامعه و کمک به ارتقاء سطح دانش و مهارت آنها، در بنیان خانواده بسیارموثر است، با بهبود روابط در خانواده و کمک به پویایی آن یک جامعه سالم را خواهیم داشت.
یغمایی درباره اجرای طرح پارلمان مشورتی زنان عنوان کرد: اکنون این طرح در دست اجرا است و در کارگروه بانوان در دستور کار قرار می گیرد تا در صورت تصویب، با استفاده از این طرح بتوانیم ازظرفیتی که زنان استان دارند استفاده نموده ، مطالبات آنها را پیگیری و منعکس کنیم.
وی با بیان اینکه اجرای این طرح اعتبار نیاز ندارد عنوان کرد: پارلمان مشورتی زنان چند کمسیون شامل کمیسیون های اقتصادی - اشتغال، اجتماعی- فرهنگی، سلامت و جمعیت، آموزش و پژوهش و توانمندسازی و حقوقی دارد.
وی هدف از اجرای این طرح را شناسایی و معرفی ظرفیت بانوان استان در تمام عرصه ها، افزایش نقش زنان در تصمیم سازی و تصمیم گیری ها، ایجاد زمینه استفاده از زنان در حوزه های مدیریتی،ارتقاء سرمایه اجتماعی جامعه زنان و تحکیم بنیان خانواده بیان کرد.
یغمایی عنوان کرد: در خراسان شمالی اتاق های فکر بانوان و بانک اطلاعاتی زنان نیز تشکیل شده است، تا مسائل زنان و ارائه راهکار برای آنها به واسطه خود بانوان احصاء و برنامه ریزی شود.
وی از راه اندازی گروه های کاری برای آسیب های اجتماعی، سلامت اشتغال و حقوق کو دک در دفتر بانوان جهت بررسی مشکلات موجود در این زمینه خبر داد و گفت: در اجرای این طرح 2 جلسه را به حل مشکلات معتادان متجاهر اختصاص دادیم و در این راستا ارتباط خوبی با شورای مبارزه با مواد مخدر استان برقرار کردیم تا بررسی شود که راه اندازی مرکز مستقل برای زنان متجاهر و معتاد در استان ضروری است و چه امکاناتی برای پاسخگویی به نیاز استان باید ایجاد شود.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.