محمد جواد تشکری یکشنبه در گفت و گو با ایرنا قیمت خرید تضمینی پیاز از کشاورزان این استان را کیلویی 2 هزار و 820 ریال عنوان و اظهار کرد: پیاز به عنوان یک کشت پردرآمد برای کشاورزان محسوب می شود و در زمانی که این محصول گران شده بود تولید زیاد این محصول در استان به کشور کمک کرد.
وی با اشاره به افزایش سطح زیرکشت پیاز خراسان شمالی در سال زراعی جاری گفت: امسال مصوب سطح زیر کشت این محصول 2 هزار و 300 هکتار بوده که تا 2 هزار و 800 هکتار هم کشت شده است که پیش بینی می شود از این سطح 130 هزار تن محصول برداشت شود.
تشکری افزود: از ابتدای فصل برداشت محصول پیاز در خراسان شمالی تاکنون 60 درصد مزارع آن برداشت و به بازار عرضه شده است که مابقی تا اوایل آبان ماه برداشت خواهد شد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: بیشترین پیاز تولیدی در این استان به بازار عرضه می شود و قیمت آن به خوبی کنترل می شود و ارقام آن، زرد با کیفیت و انبارداری خوب قرمز و سفید است که 80 درصد ارقام این محصول در استان خراسان شمالی زرد است.
به گفته تشکری کشت پیاز در برخی از مناطق اسفندماه و بیشتر در اردیبهشت ماه کشت می شود و برداشت برخی از محصول در تیر و مردادماه و مابقی در اواخر تابستان ادامه دارد.
استان خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که سالانه بیش از دو میلیون و 500 هزار تن انواع محصول زراعی، باغی و دامی در آن تولید می شود.
7186/6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: سید حسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.