به گزارش ایرنا، در آیین نصب نخسین پلاک ماندگار مفاخر استان خراسان شمالی با حضور معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی و مسئولان شهرستانی و فرهنگ دوستان شهرستان اسفراین بر سر در منزل استاد 'احمد شاهد' شاعر و نویسنده اسفراینی و از مفاخر استان انجام شد .
استاد احمد شاهد شاعر پیشکسوت اسفراینی متولد سال ١٣١٠ فارغ التحصیل رشته تئاتر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران، حدود ٦٠ سال است که در عرصه نویسندگی و شاعری فعالیت دارد و تاکنون تالیفاتی ازرشمندی در حوزه های شعر و ادب و تاریخ داشته است. کتاب تاریخ آستوئن و دیوان شاهد از مهم ترین آثار به چاپ رسیده وی به شمار می رود.
به گزارش ایرنا طرح ملی پلاک ماندگار از سوی سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور برای حفظ میراث فرهنگی ناملموس و معنوی ایران، وظیفه شناسایی و معرفی محل سکونت هنرمندان، اهالی فرهنگ، علم و دین چهره های ماندگار، شاخص و تاثیر گذار در یک رسته فرهنگی و هنری بر سر در منازل این مفاخر نصب می شود.
اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی برنامه نصب 5کاشی پلاک ماندگار برای ارج نهادن مفاخر این استان را دارد که نخسین پلاک ماندگار مفاخر در شهرستان اسفراین نصب شد .
شهرستان 120هزار نفری اسفراین در 60کیلومتری جنوب شرقی بجنورد مرکز خراسان شمالی قرار دارد به داشتن مفاخرعلمی فرهنگی و ادبی از سده های گذشته تاکنون مفتخر بوده است.
7189 / 6042 خبرنگار: بتول صارمی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.