عبدالله یوسفی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به فرا رسیدن 19 مهرماه و سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی اظهارکرد: در بخش کشاورزی از محل اعتبارات سفر رهبری با پیگیری های لازم از سال 92 تا سال 95، بالغ بر 340 میلیارد ریال اعتبار فقط به صورت تملکی برای پروژه های مختلفی مانند توستان، آب و خاک و صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی اختصاص یافت.
وی همچنین گفت: اختصاص این اعتبارات اثرات بسیار خوبی در افزایش بهره وری از منابع آب و خاک، استحصال آب، در زمینه های اشتغال و تولید و تامین نقدینگی برای کشاورزان داشته است.
یوسفی با بیان اینکه اداره کل جهاد کشاورزی خراسان شمالی با پشتوانه استاندار و دیگر مسئولان مربوطه توانسته است توفیقات خوبی در حوزه تولید و اقتصاد مقاومتی داشته باشد افزود: تعدادی از پروژه ها به دلیل حمایت های انجام شده، آماده بهره برداری است.
وی اظهارکرد: از پروژه های سفر رهبری، چهار بند انحرافی و انتقال آب در شهرستان های مختلف نیز ایجاد شده است.
یوسفی عنوان کرد: برای پروژه 250 هکتاری کلانتر در شهرستان بجنورد، کارخانه بزرگ صنایع لبنی در شهرستان فاروج و استخر های ذخیره آب و قنوات نیز اقدامت خوبی انجام شده است.
وی اظهارکرد: پروژه اجرای سیستم های آبیاری نوین در سطح یک هزار هکتاراز زمین های کشاورزی روستای دشت در شهرستان گرمه با بیش از 110 میلیارد ریال اعتباراز محل سفر کاروان دولت تدبیر و امید در مرحله نهایی است.
خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی وجود دارد که بیش از 82 هزار نفر بهره بردار در آن مشغول فعالیت هستند.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.