ملیحه یغمایی روزچهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: 10 درصد از جمعیت خراسان شمالی مبتلا به اعتیاد هستند که از این تعداد 7درصد یعنی حدود 6 هزار و 300 نفر را بانوان تشکیل می دهند.
وی عنوان کرد: در سطح کشور 10 تا 12 درصد از جمعیت معتادان را زنان تشکیل می دهند.
وی از روند رو به رشد اعتیاد در میان زنان نسبت به دهه های قبل ابراز نگرانی کرد و افزود: مطلوب نیست که رشد اعتیاد در میان این گروه از جامعه بیشتر باشد، به علت اینکه وقتی زن در خانواده درگیر این مساله باشد تمام خانواده تحت تاثیر قرار می گیرد، زن محور خانواده است.
یغمایی از کاهش سن اعتیاد و از وجود مواد مخدرصنعتی در میان معتادان درسطح جامعه ابراز نگرانی کرد و گفت:ما باید در سیاست های خود ازخانواده و از زنان حمایت کنیم و از روش های پیشگیرانه برای حل این معضل در جامعه استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه آمار کودکان معتاد در خراسان شمالی نگران کننده نیست اما نسبت به رشد آن نگران هستیم، اظهارکرد: علت اعتیاد کودکان وجود خانواده های درگیر در اعتیاد است.
یغمایی با بیان اینکه آمارکودکان معتاد در خراسان شمالی نسبت به سطح کشوری پایین تراست افزود: باید در راستای پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه به خانواده ها آموزش های لازم ارائه شود که بانوان در این زمینه نقش موثری دارند.
وی با ذکر اینکه آسیب های اجتماعی حلقه به هم پیوسته اند گفت: یک سوم از جمعیت بجنورد، مرکز خراسان شمالی در حاشیه زندگی می کنند که نه فرهنگ روستا نشینی خود را حفظ کرده اند و نه فرهنگ شهرنشینی دارند.
یغمایی عنوان کرد: باید در زمینه های مختلف فرهنگی و اجتماعی و آموزشی به افراد ساکن در این مناطق آموزش و خدمات ارائه شود، باید برای روابط درست در میان زوجین و تربیت صحیح فرزندان در میان خانواده ها برنامه ریزی لازم انجام شود.
وی تاکید کرد: باید آموزش مهارت های زندگی را در حاشیه های شهرگسترش داد تا بتوان از بروز بسیاری از آسیب های اجتماعی در میان این افراد جلوگیری کرد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی از دیگر معضلات حاشیه نشینی به فقر اقتصادی اشاره و اظهارکرد: در راستای برطرف ساختن این مشکلات، در دفتر اموربانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی طرحی با عنوان طرح اقتصادی زودبازده در حال تدوین است تا مهارت های زنان در زمینه های مختلف مانند تولید لبنیات و مشاغل خانگی تقویت شود و آنها کسب درآمد مستقیم هر چند اندک داشته باشند.
براساس سرشماری نفوس و مسکن سال 95 استان خراسان شمالی 863 هزار و 92 نفر جمعیت دارد که از این تعداد 433 هزار و 336 نفر مرد و بقیه زن هستند.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.