هاجر پاکدین روزدوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: از مجموع کودکانی که دراین مرکز نگه داری می شوند سه تا دختر و مابقی پسر هستند.
وی هدف از راه اندازی مرکز اقامتی کودکان معتاد 6 تا 18 سال را درمان و کاهش آسیب های اعتیاد در سنین نوجوانی و جوانی ذکر کرد و افزود: افراد مبتلا به اعتیاد در سنین کمتر، راحت ترمی توانند اعتیاد را ترک کنند چون با افزایش سن افراد معتاد ترک آن سخت تر و عوارضش بیشتراست.
پاکدین با اشاره به کاهش سن اعتیاد و اینکه بیشتر خانواده هایی که درگیر اعتیاد هستند، فرزندانشان هم مبتلا به اعتیاد هستند گفت: کودکان معتاد قبل از پذیرش در این مرکز باید مرحله سم زدایی را طی کنند و پس از آن وارد این مرکز شده و با استفاده از مشاوران و مددکاران مجرب موضوع روحی و روانی و خانوادگی فرد معتاد پیگیری خواهد شد.
وی با بیان اینکه مدت اقامت افراد در این مراکز سه ماه است گفت: بعد از اتمام دوره درمان اگر خانواده صلاحیت نگه داری از فرزند را داشته باشد با حکم قضایی ترخیص شده و به کانون گرم خانواده بر می گردد، در غیر این صورت در مراکز شبه خانواده (مراکز نگه داری از کودکان بی سرپرست و بد سرپرست)نگه داری می شود.
بهزیستی خراسان شمالی 27 هزار و 737 نفر مددجو زیرپوشش دارد.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.