حمید رمضانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: از مجموع دام کشتار شده در کشتارگاه های استان حدود 37 هزار راس دام سبک و نزدیک به سه هزار راس دام سنگین بودند.
وی با بیان اینکه هشت کشتارگاه در خراسان شمالی فعالیت دارند افزود: در مدت مشابه سال گذشته نیزبیش از 45 هزار راس دام سبک و حدود سه هزار راس دام سنگین در کشتارگاه های استان کشتار شده بود.
رمضانی مقدار گوشت قرمز عرضه شده به بازار طی پنج ماهه امسال را در خراسان شمالی بیش از یک هزار و 400 تن عنوان کرد و گفت: این مقدار در مدت مشابه سال گذشته بیش از یک هزار و 200 تن بوده است.
وی همچنین اضافه کرد: نزدیک به سه میلیون طیور نیز در پنج ماهه امسال درکشتارگاه های طیورکشتار شده اند که مقدارتولید گوشت در این بخش بیش از شش هزار تن است.
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی با اشاره به کشتار بیش از 2 میلیون قطعه طیوردر کشتارگاه ها در مدت مشابه سال گذشته عنوان کرد: مقدار تولید گوشت طیور درسال 95، بیش از چهار میلیون تن بود.
وی اظهارکرد: در پنج ماهه امسال 385 مورد فرآورده دامی غیربهداشتی کشف و 95 پرونده به مراجع قضایی ارجاع شده که جریمه نقدی آنها 90 میلیون ریال بوده است.
استان خراسان شمالی با داشتن یک میلیون و 130 هزار واحد دامی یکی از قطب های دامپروری در کشور محسوب می شود.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.