محمدحسین احمدی شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دراین دوره از مسابقات بهزاد وحدانی به نشان طلا وزن منهای 60 کیلوگرم کوراش دست یافت.
وی افزود: بهزاد وحدانی نماینده کوراش ایران در اولین دیدار خود به مصاف حریف سوری خود مونیر قومن رفت و با کسب دو امتیاز فنی وی را شکست داد و در ادامه در یک دیدار پر از هیجان و در حالیکه تمام سالن یک پارچه حریف ترکمنستانی را تشویق می کرد او با هوشیاری تمام این دیدار را اداره کرده و با دو امتیاز فنی که از حریف سخت کوش خود 'صورت مالیف' گرفت؛ پیروز میدان و راهی دیدار فینال این وزن رقابتهای کوراش شد. ‏
احمدی گفت: وحدانی در فینال دیگر نماینده کشور میزبان را با شکست بدرقه کرد تا نخستین مدال تیم کوراش کشورمان در این رقابتها به نام وی ضرب شود.
وی اظهارکرد: الیاس علی اکبری نیز به مدال برنز وزن 81 – کیلوگرم کوراش در این دوره از مسابقات دست یافت.
احمدی با بیان اینکه آسیه شجاعی دومین مدال خود را در مسابقات آسیایی ترکمستان بدست آورد گفت: محمد پروانه و عبدالواحد محمدی دو نماینده شایسته استان نیزدر رقابت های آلیش مردان در بخش کلاسیک موفق به کسب مدال برنز این رقابت ها شدند.
وی نتایج نمایندگان خراسان شمالی در این مسابقات را به شرح زیر بیان کرد:
در وزن 100 کیلوگرم محمد پروانه پس از استراحت در دور اول در دور دوم واسانت قلی از هند را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد اما در این مرحله مقابل اسلامجون کولداشیف از ازبکستان شکست خورد و صاحب مدال برنز شد.
در وزن 100+ کیلوگرم عبدالواحد محمدی پس از استراحت در دور نخست در دور بعد مقابل پوریوباتار گونگور از مغولستان به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد اما در این مرحله مقابل جیپبر آتامامدوف از ترکمنستان مغلوب شد و به مدال برنز رسید.
گفتنی است که در مسابقات ایدور گیم آسیایی ترکمنستان دو مربی از خراسان شمالی، عیسی پورنادری و اسفندیار کاظمی حضور داشتند.
پنجمین دوره بازی های داخل سالن و هنرهای رزمی از 26 شهریور تا پنجم مهرماه در 21 رشته ورزشی در عشق آباد پایتخت ترکمنستان در حال برگزاری است و کاروان ورزشی ایران در 20 رشته ورزشی از جمله کشتی سنتی در این رقابت ها شرکت کرده است.
ع/ 6042 انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.