به گزارش ایرنا، مصطفی ملیح آهیسحالی روز چهارشنبه در شورای روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان، نشست دبیران شورای امر به معروف و نهی از منکر و مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرایی این استان اظهار کرد: خبرگزاری آناتولی 96 سال سابقه دارد که در بیش از 36 کشور دنیا از جمله ایران دفتر دایر کرده است، دفتر خبرگزاری آناتولی در تهران قدمت 50 ساله دارد.
وی با بیان اینکه خبرگزاری ایرنا نیز در ترکیه دایر و از قدمت چندین دهه برخوردار است، افزود: همچنین با رسانه های دیگر جمهوری اسلامی ایران ارتباط داریم.
وی با بیان اینکه نمایندگی خبرگزاری آناتولی که در ایران مستقر است کمتر به استان خراسان شمالی پرداخته است گفت: اما در یک بازدید یک هفته ای در این استان تعداد زیادی خبر، گزارش و عکس در زمینه های مختلف از جمله کشتی باچوخه، اسب اصیل ترکمن، فرش و پشتی، فرش دو روی ترکمن، مناطق گردشگری و تاریخی از جمله اسپاخو، مسجد تاریخی جاجرم را رسانه ای کردیم که حتی بسیاری از خبرها و گزارش های تصویری در سایر رسانه های جهانی نیز مورد استفاده قرار گرفت.
وی با بیان اینکه خبرگزاری آناتولی به 11 زبان دنیا ترجمه می شود افزود: خبرهای شهر بجنورد، استان خراسان شمالی در چند روز اخیر بین المللی شد.
مدیر خبرگزاری آناتولی ترکیه در ایران با بیان اینکه استان خراسان شمالی گنجینه فرهنگ ها است گفت: در این استان ترک ها و کرد ها زندگی می کنند که برخی از کرمانج ها همانند کرمانج هایی هستندکه در ترکیه زندگی می کنند.
ملیح آهیسحالی زبان مشترک این استان با کشور ترکیه را یک مزیت دانست و گفت: فرهنگ مشترک زیادی نیز داریم که این امر می تواند مراودات را افزایش دهد.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.