حضرتقلی حیدری یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه سال گذشته پیاز از این استان به 12 کشور صادر شد اظهار کرد: امسال پیش بینی می شود 125 هزار تن پیاز در این استان تولید شود که در مقایسه با سال گذشته 2 هزار تن افزایش خواهد داشت.
وی سطح زیر کشت پیاز در استان خراسان شمالی را 2 هزار و 800 هکتار عنوان کرد و گفت: برداشت پیاز در این استان از اوایل مرداد ماه در مانه و سملقان، اسفراین و بجنورد آغاز شده که تا پایان مهرماه ادامه دارد.
حیدری با بیان اینکه پیاز یکی از محصولات اساسی زراعی این استان و با کیفیت عالی، مرغوب، پاک و ارکانیگ است افزود: ارقام پیاز در استان خراسان شمالی زرد یا طلایی، قرمز و سفید است.
مدیر تنظیم بازار محصولات و نهاده های سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به قیمت پیاز در این استان گفت: امسال قیمت پیاز مناسب است و پیش بینی می شود مصرف کننده و تولید کننده از این وضعیت رضایت داشته باشند زیرا که هم اکنون پیاز درجه یک هر کیلویی 15 هزار ریال به فروش می رسد و احتمال کاهش قیمت این میزان تا 12 هزار ریال هم وجود دارد.
حیدری افزود: هم اکنون مانه و سملقان، اسفراین و بجنورد بیشترین سطوح زیر کشت پیاز در استان خراسان شمالی را دارند.
استان خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که سالانه بیش از دو میلیون و 500 هزار تن انواع محصول زراعی، باغی و دامی در آن تولید می شود.
7186/6042
خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: سید حسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.