به گزارش ایرنا، محمود ثمینی جمعه در جشنواره گردو در روستای هدف گردشگری فیروزه اظهار کرد: گردشگری یک صنعت است و این قابلیت در این صنعت وجود دارد که صنایع زیر بخش آن ایجاد و رونق یابد و از این طریق مشاغل زیادی نیز ایجاد شود.
وی با تاکید بر نقش صنعت گردشگری در رونق اقتصادی خاطرنشان کرد: برای رونق گردشگری باید زیرساخت ها فراهم شود.
وی ایجاد زیرساخت ها در روستاهای هدف گردشگری را فرصتی برای افزایش ماندگاری مسافران عنوان و تصریح کرد: گردشگر، فرصتی برای درآمدزایی و رونق اقتصاد است و با افزایش خدمات به گردشگران در روستاها، همچون خدمات اقامتی می توان به درآمدزایی روستاییان کمک کرد.
فرماندار بجنورد گفت:ایجاد مهمانخانه ها و مراکز بوم گردی، با جذب گردشگران، علاوه بر معرفی آیین و سنت روستاها می تواند سبب اشتغال زایی و درآمد زایی در این مناطق شود.
وی به پتانسیل های موجود در روستای فیروزه برای جذب گردشگر اشاره کرد و افزود: روستای فیروزه با طبیعت زیبا و زبان تاتی، جاذبه های خود را دارد و از گذشته ها مورد توجه گردشگران داخل و خارج استان بوده و استعدادهای فراوانی برای جذب گردشگر دارد.
ثمینی اظهار کرد: امید است با همت دهیاری، شورای اسلامی روستا و مسئولان مربوط بتوانیم برای رونق گردشگری در این روستا اقدامات خوبی انجام دهیم.
استان خراسان شمالی یکهزار و 400 هکتار باغ گردو دارد که از این میزان 700 هکتار بارور است.
7185/ 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.