ابوالقاسم بابایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مقرر شد تا لیست پروژه ها با توزیع مناسب شهرستان بعد از تایید سازمان مدیریت و برنامه ریزی و استانداری، ارائه شود.
وی درباره هزینه کرد این میزان اعتبار افزود: 113 میلیارد ریال برای تکمیل پروژه های در دست اجرا صرف می شود علاوه بر آن برای 2 پروژه استانی شامل اردوگاه استانی شهید چمران در بجنورد و مجتمع شبانه روزی استثنایی منظور می شود.
وی تصریح کرد: 30 میلیارد ریال برای تکمیل اردوگاه و 10 میلیارد ریال برای تکمیل مجتمع استثنایی هزینه می شود.
وی گفت: بخشی از اعتبار مزبور نیز بر اساس برنامه اولیه بین شهرستان ها توزیع شده است و با اولویت پروژه های مورد نیاز بویژه در شهرستان بجنورد و مانه و سملقان با اولویت بازسازی مدارس آسیب دیده از زلزله هزینه می شود.
بابایی خاطرنشان کرد: در زلزله 23 اردیبهشت ماه امسال 33 مدرسه خسارت دیده، نیاز به بازسازی پیدا کرد که در این مدت خیران و بنیاد برکت برای ساخت هفت پروژه اعلام آمادگی کرده اند.
وی تصریح کرد: پنج مدرسه با مشارکت خیران، 2 پروژه با کمک بنیاد برکت و یک مدرسه با مشارکت مدیریت بحران استانداری و پنج پروژه از کمک های منابع رهبری ساخته می شود.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: اختصاص یک هزار و 170 میلیارد ریال اعتبار به مدارس استان از مصوبه های سفر رهبر معظم انقلاب است که قرار بود از منابع مختلف از جمله اعتبارات ملی، استانی تامین شود.
وی اظهار کرد: در این چند سال 560 میلیارد ریال منابع سفر رهبری، 300 میلیارد ریال از منابع ملی، 300 میلیارد ریال از منابع استانی و20میلیارد ریال از منابع بنیاد برکت منظور شده است.
وی خاطرنشان کرد: از منابع ملی 100 میلیارد ریال و از منابع استانی 20 میلیارد ریال به دست رسیده است.
بابایی اظهار کرد: با توجه به افزایش قیمت ها، با توافق با دفتر رهبری علاوه بر اینکه تعهد اجرایی شد، مبلغی نیز بابت افزایش قمیت ها پرداخت شد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی تصریح کرد: در مجموع 700 میلیارد ریال توافق شده است که به استان تخصیص یابد.
وی گفت: حدود 328 میلیارد ریال سال گذشته ابلاغ شد که خوشبختانه کارهای خوبی در دست انجام است از جمله ساخت پنج استخر، پنج سالن ورزشی، 27 پروژه شامل 114 کلاس درس در دست پیگیری است.
خراسان شمالی بیش از 162 هزار دانش آموز دارد که در 2 هزار آموزشگاه مشغول به تحصیل می شوند.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.