به گزارش ایرنا عباس اهرابی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: باید در سال جاری 360 میلیارد ریال تسهیلات از سوی بانک های عامل برای اشتغال زایی مددجویان ارائه می شد که متاسفانه تاکنون مبلغی پرداخت نشده است.
وی با بیان اینکه از مرداد ماه امسال مبلغ 310 میلیارد ریال از سوی کمیته امداد استان جهت اعطای تسهیلات اشتغال زایی به بانک های عامل ابلاغ شده است افزود: یک هزار و 100 پرونده با مبلغ 190 میلیارد ریال درانتظار دریافت تسهیلات هستند.
اهرابی عنوان کرد: کمیته امداد خراسان شمالی توانست در سال گذشته بیش از 2 هزار طرح اشتغال با مبلغ 280 میلیارد ریال اعتبار اجرایی کند و در سامانه رصد اشتغال رتبه برتر استانی را کسب کند.
وی اظهارامید واری کرد که با 520 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته، 2 هزار و 500 فرصت شغلی برای سرپرستان خانوار در عرصه های مشاغل خانگی، خرد و زودبازده ایجاد شود که این امر در نهایت طی سه سال منجربه خروج همین تعداد خانوار از چرخه حمایت می شود.
اهرابی با اشاره به خسارت های وارده برواحد های مسکونی روستایی در زلزله اخیر خراسان شمالی گفت: 2 هزارو 500 واحد روستایی بازدید شده اند که از این تعداد 270 واحد نیاز به احداث داشته اند.
وی ادامه داد: یک هزار و 500 واحد مسکونی روستایی نیز خسارت های جزئی داشتند که با اخذ 27 میلیارد ریال خسارت از سوی اداره بیمه، تعمیر و بازسازی شدند.
وی درباره صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت استان اظهارکرد: در سال گذشته مبلغ 62 میلیارد ریال تسهیلات کارگشایی به مددجویان تحت پوشش این نهاد اعطا شده که این رقم در شش ماهه امسال 40 میلیارد ریال است .
اهرابی بیان کرد: در طرح اکرام نیز حدود سه هزار یتیم تحت پوشش این نهاد هستند که این افراد به جز 25 یتیم بالای 18 سال، از نعمت پدرهای معنوی برخوردارند.
وی اضافه کرد: در این طرح حدود 15 هزار حامی فعال نیز وجود دارد که امسال بیش از 38 میلیارد ریال به این فرزندان کمک های نقدی و غیر نقدی ارائه کرده اند.
وی در باره جشن عاطفه ها گفت: جشن امسال در 23 و 24 شهریورماه قبل از آغاز سال تحصیلی برگزار می شود که روز بیست و سوم شهریورماه در میادین اصلی شهرستان ها و روز بیست و چهارم شهریور ماه درمحل مصلی های استان برگزار می شود.
اهرابی افزود: به منظور آشنایی بهتر دانش آموزان با مفهوم انفاق و نیکوکاری، 19 مهر ماه امسال نیز در سطح آموزشگاه های خراسان شمالی جشن عاطفه ها برگزار می شود.
وی اظهارکرد: در جشن عاطفه ها در سال گذشته مبلغ هفت میلیارد ریال کمک های مردمی جمع آوری شده بود که پیش بینی شده است این رقم در سال جاری به بیش از 20 میلیارد ریال افزایش پیدا کند.
اکنون 33 هزار خانواده با 53 هزار نفر جمعیت تحت پوشش اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی هستند.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.