به گزارش ایرنا سرهنگ احیامحمد امیری روز دوشنبه در همایش مداحان استان با محوریت دفاع مقدس در امتداد عاشورا گفت: مداحان می توانند با جمع آوری این خاطرات در مجالس و مداحی ها آنها را به شیوه هنرمندانه مطرح کنند.
وی گفت: انتظار این است که مداحان صحنه های هشت سال دفاع مقدس را در تمام مراسم ها بخصوص دهه محرم عنوان کنند تا بتوانیم فرهنگ شهید و شهادت را در بین نسل جوان توسعه دهیم.
سرهنگ امیری با بیان اینکه شهدای هشت سال دفاع مقدس درامتداد شهدای کربلا و در همان مسیر حرکت کرده اند اظهارکرد: این اداره کل آثار و اسناد دفاع مقدس را در مرکز خراسان شمالی جمع آوری می کند تا همه تبدیل به کتاب شده و نسل های آینده از آن بهره مند شوند.
وی ازهمه مردم و مسئولان درخواست کرد که در راستای جمع آوری این اسناد همکاری لازم را داشته باشند و اگر اسنادی دررابطه با این دوران دارند به اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس تحویل دهند و در همان لحظه بلافاصله بعد از اسکن اصل سند را دریافت کنند.
همایش مداحان خراسان شمالی با محوریت دفاع مقدس در امتداد عاشورا با حضور مداحان خراسان شمالی و 10 تن از خانواده شهدای مداح و ایثار گر در امامزاده سید عباس بجنورد برگزار شد.
در این همایش از 10 نفرخانواده شهید و پنج نفر از مداحان عرصه دفاع مقدس تجلیل شد.
گفتنی است که نمونه این همایش سالانه سه مرتبه در شهرستان ها به صورت نشست مداحان با موضوع عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی از منکر و سبک زندگی اسلامی برگزار می شود.
خراسان شمالی یک هزار و 150 مداح دارد.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.