به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی این اداره کل بابک سلحشوربا بیان اینکه بررسی تقاضای فرزند خواندگی از جمله خدماتی است که توسط پزشکی قانونی خراسان شمالی انجام می‌شود اظهارکرد: براین اساس افراد یا زوجین متقاضی سرپرستی پس از مراجعه به مقام محترم قضایی، برای بررسی وضعیت سلامت جسمی، روانی و توانایی نگهداری فرزند به پزشکی قانونی ارجاع داده می‌شوند.
وی افزود: در بررسی سلامت این افراد، بسته به درخواست مقام قضایی مسائلی از قبیل وضعیت باروری زوجین، اعتیاد، بیماری‌های مسری بررسی می‌ شود و درباره وضعیت روانی این افراد نیز برای پذیرش سرپرستی کودک، معاینات و بررسی‌های لازم انجام شده و پاسخ نظر کارشناسی پزشکی قانونی به مقام قضایی ارجاع می‌شود.
سلحشور گفت: در میان افرادِ متقاضی برخی از افراد با اینکه دارای فرزند هستند، از باب عمل خداپسندانه اقدام به پذیرش سرپرستی کودکان می‌کنند.
وی اضافه کرد: درپنج ماهه نخست امسال 37 نفر زن و 36 نفرمرد متقاضی فرزند خواندگی، در پزشکی قانونی بررسی و اعلام نظر شده که این تعداد در مدت مشابه سال گذشته 37 زن و 34 مرد بوده است.
کارشناس مسئول شبه خانواده اداره کل بهزیستی خراسان شمالی نیز در این راستا گفت: در این استان حدود 500 خانواده، متقاضی و در نوبت فرزند خواندگی هستند.
فرزانه بازخانه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: در سال جاری تاکنون 12 فرزند به فرزند خواندگی سپرده شده اند.
وی افزود: پیش بینی میشود تا پایان سال 30 فرزند تحویل خانواده های متقاضی فرزند خواندگی گردد، که این امروابسته به ورود تعداد فرزندان با شرایط تحویل به شیرخوارگاه است و امکان دارد که این رقم بیشتر و یا کمتر شود.
بازخانه درباره شرایط اقدام به فرزند خواندگی توسط خانواده ها گفت: ابتدا درخواست شخصی مبنی بر پذیرش فرزند خواندگی به بهزیستی شهرستان مربوطه ارایه می شود و کارشناس مربوطه پس از بازدید وتهیه گزارشی کامل و جامع در صورت تایید خانواده اقدام به جمع آوری مدارک ومعرفی به دادگاه خانواده جهت صدور حکم صلاحیت خانواده می نماید.
وی اضافه کرد: برای صدور حکم صلاحیت خانواده عدم اعتیاد، سوءپیشینه، تاییدیه پزشکی قانونی و سلامت جسم وروان نیز بررسی وپس از تکمیل پرونده و تایید صلاحیت خانواده، پرونده در کمیته تخصصی استان مطرح و درصورت تایید، فرزند به خانواده تحویل می شود .
بازخانه اظهار کرد: خانواده ها برای فرزند خوانده باید اقدام به افتتاح حساب بانکی کرده و حداقل یک سوم اموال را به نام فرزند سند زده و بیمه عمرنمایند.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.