بهروز عربی سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه با بیان اینکه این میزان اعتبار برای اجرای 5 هزار و 333 هکتار سامانه آبیاری نوین در خراسان شمالی است اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون هزار و 800 هکتار طرح آبیاری نوین اجرا شده است.
وی با بیان اینکه برای این میزان طرح اجرا شده 180 میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه هزینه شده است گفت: هم اکنون 4هزار و 300 هکتار طرح آبیاری نوین در این استان در حال اجرا است.
عربی با بیان اینکه 50 هزار هکتار از اراضی آبی استان مستعد اجرای سامانه های نوین آبیاری است گفت: در لایحه بودجه سال 96 اعتبار خوبی برای توسعه سامانه های نوین آبیاری در زمین های کشاورزی دیده شده است و انتظار می رود کشاورزان از این فرصت ها استفاده کنند.
مدیر امور آب و خاک و فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه هم اکنون 45 درصد اراضی کشاورزی خراسان شمالی زیر پوشش سامانه های نوین آبیاری هستند گفت: تا 80 درصد از هزینه های اجرای سامانه های نوین آبیاری توسط دولت تامین و مابقی هزینه ها به صورت اعتبار تسهیلاتی توسط متقاضی پرداخت می شود.
خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی دارد.
سالانه در استان خراسان شمالی بیش از یک میلیون و 300 تا یک میلیون و 500 هزار تن انواع محصول باغی، زراعی و دامی تولید می شود.
7186/6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.