به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری استان، حجت‌الاسلام نورالله قدرتی اظهار کرد: پس از گزارش دیوان محاسبات استان مبنی بر تخلف و تهیه آمار غیرواقعی و اضافه پرداخت به شرکت‌های طرف قرارداد دانشگاه علوم پزشکی و ارسال مستندات وقوع جرم به دادستانی، موضوع به شعبه دوم بازپرسی دادسرای بجنورد ارجاع و مراتب تعقیب متهم در دستور کار قرار گرفت.
وی خاطرنشان کرد: در ادامه تحقیقات متهم برای روشن شدن ابعاد موضوع، شناسایی شرکا و معاونین احتمالی احضار و مورد تحقیق و بازجویی قرار گرفت که ضمن انکار اولیه و رد اتهام منتسبه، علت تناقض در آمار و اطلاعات مالی موجود را ضعف و نقص در سیستم رایانه‌ای تغذیه دانشگاه عنوان کرد.
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی تصریح کرد: پس از احضار مدیران شرکت‌های طرف قرارداد دانشگاه و بازجویی از آنان، تبانی آن‌ها با یکدیگر محرز و هر سه نفر با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان که پس از تبدیل قرار به وثیقه آزاد شدند
حجت الاسلام و المسلمین قدرتی افزود: در حال حاضر پرونده برای بررسی بیشتر و ارائه مستندات لازم در خصوص اختلاس، اخذ رشوه 672 میلیون ریالی، تحصیل مال نامشروع و تضییع بیت‌المال در حال بررسی است.
از بهمن ماه پارسال تاکنون این سومین اختلاس است که در خراسان شمالی کشف می شود.
در اختلاس بهمن ماه پارسال یک کارمند بانک ملی هزار و 66میلیارد ریال را اختلاس کرده بود که این وجوه به بانک برگشت داده شد.
یک اختلاس گر دیگر هم اواخر مردادماه امسال هم با 47 میلیارد ریال اختلاس در یکی از شعب بانک شهر بجنورد دستگیر و به مراجع قضایی تحویل شد.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.