سیدابراهیم علوی چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سد شیرین دره با توان ذخیره سازی 65 میلیون و 500 هزار متر مکعب آب، بزرگترین سد خراسان شمالی است که اکنون 41 میلیون و 420 هزار مترمکعب آب ذخیره دارد.
وی خاطرنشان کرد: پارسال حجم آب ذخیره شده در پشت این سد 45 میلیون و 610 هزار مترمکعب بوده است و بر این اساس حجم آب این سد در مقایسه با سال گذشته 9.2 درصد و در مقایسه با دراز مدت 17 درصد کاهش دارد.
علوی اظهار کرد: امسال 37 میلیون و 160 هزار مترمکعب آب به این سد وارد شده و حدود 40 میلیون مترمکعب آب خارج شده است.
به گفته وی پارسال 50 میلیون و 490 هزار مترمکعب آب به سد شیرین دره وارد شده و 35 میلیون مترمکعب آب از این سد خارج شده است.

* خروج آب از سد بارزو متوقف شد
علوی در باره وضعیت ذخیره آب در سد بارزو گفت: سد بارزو در شهرستان شیروان با توان ذخیره 92 میلیون متر مکعب آب، دومین سد مهم خراسان شمالی است که اکنون تنها سه میلیون و 290 هزار مترمکعب آب در این سد ذخیره است.
وی افزود: به منظور حفاظت از سد، خروج آب از این سد به صورت مقطعی متوقف شده است.
وی گفت: سد بارزو در شهرستان شیروان، سال گذشته 14 میلیون و 300 هزار مترمکعب آب ذخیره داشت و امسال میزان ذخیره این سد 77 درصد کاهش یافته است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی اظهار کرد: میزان ورودی آب به این سد در سال جاری 16 میلیون و 440 هزار مترمکعب است و این رقم در سال گذشته 22 میلیون و 180 هزار مترمکعب گزارش شده بود.
علوی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به کاهش چشمگیر آب ذخیره شده در سد بیدواز شهرستان اسفراین گفت: سد بیدواز نیز 48 میلیون و 270 هزار مترمکعب توان ذخیره دارد که اکنون 3.5 میلیون مترمکعب آب در این سد ذخیره است.
وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته هفت میلیون مترمکعب آب در این سد ذخیره به ثبت رسیده بود.
به گفته وی امسال 18 میلیون و 530 هزار مترمکعب آب وارد این سد شد و میزان خروجی این سد 19 میلیون و 760 هزار مترمکعب گزارش شده است.
وی گفت: سال گذشته 18 میلیون و 790 هزار مترمکعب از سد بیدواز خارج و 25 میلیون و 260 هزار مترمکعب آب به این سد وارد شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی درباره سد چری در شهرستان فاروج اظهار کرد: توان ذخیره این سد سه میلیون و 750 هزار مترمکعب است که اکنون 650 هزار مترمکعب در مخزن این سد ذخیره است.
وی افزود: در سال گذشته حجم آب ذخیره شده در این سد 590 هزار مترمکعب بوده است.
علوی گفت: امسال 2 میلیون و 370 هزار مترمکعب آب به این سد وارد شده و یک میلیون و 300 هزار مترمکعب آب از این سد خارج شده است.
اکنون 6 سد در خراسان شمالی در دست بهره برداری است.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.