علی شورزاده پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در صورتی که پیگیری های ما به نتیجه نرسد، به ناچار باید استاندار به طور مستقیم به حل ساخت راه دسترسی اردوگاه شهید چمران ورود پیدا کند.
وی گفت: راه دسترسی اردوگاه شهید چمران منطبق بر راه دسترسی سد بش قارداش است و در زمان ساخت این سد، شرکت آب منطقه ای استان در قبال دریافت بخشی از زمین این اروگاه متعهد شد که راه دسترسی به طول کمتر از یک کیلومتر را اجرایی کند اما تاکنون به نتیجه نرسیده است.
شورزاده اظهار کرد: اکنون ساخت سد بش قارداش متوقف شده و برای ساخت دسترسی نیز همچنان کاری انجام نشده است.
وی درباره ساخت 2 اردوگاه دیگر در استان گفت: ساخت اردوگاه در بجنورد، شیروان و اسفراین در دست پیگیری است و اردوگاه شهید چمران نیز 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای ساخت این اردوگاه ها 70 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اکنون سرانه فضای فرهنگی و تربیتی در این استان کمتر از نیم مترمربع است.
شورزاده در بخش دیگر سخنان خود درباره برنامه های اوقات فراغت دانش آموزان گفت: امسال 633 پایگاه شامل 89 پایگاه اصلی و 544 پایگاه فرعی برای اجرای برنامه های اوقات فراغت دانش آموزان تشکیل شد.
وی افزود: شمار پایگاه های اوقات فراغت امسال 23 درصد رشد داشته است و در این مدت 27 هزار دانش آموز در این برنامه ها جذب شدند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان شمالی اظهار کرد: سه هزار و 24 نفر عوامل اجرایی، در برنامه های اوقات فراغت مشارکت داشتند.
پیشتر، سید ابراهیم علوی، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان‌شمالی نیز در خصوص اجرای تفاهم نامه و ایجاد راه دسترسی به این اردوگاه اظهارکرد: براساس تفاهم نامه ای مقرر شد راه دسترسی به اردوگاه دانش آموزی توسط این شرکت بهسازی ساخته شود، اما به دلیل نبود اعتبار این مهم هنوز اجرایی نشده است. 
 وی با بیان اینکه پروژه احداث سد بش قارداش منتفی نشده است، ادامه داد: این پروژه به علت نبود اعتبار اجرا نشده و در صورت تخصیص اعتبارات لازم و آغاز عملیات ساخت و ساز راه دسترسی به این مجموعه نیز ایجاد خواهد شد. 
تکمیل سد بش قارداش 200 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و این پروژه دارای 40 درصد پیشرفت فیزیکی است.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.